سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مخالفت رژیم صهیونیستی و مصر با خروج نیروهای آمریکایی از سینا


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رژیم صهیونیستی و مصر با پیشنهاد آمریکا برای کاهش مشارکت در نیروهای نظامی چندملیتی در شبه جزیره «سینا» مخالفت کردند.

واشنگتن دلیل تصمیم خود برای خروج نیروهای آمریکایی از منطقه سینا و کاهش مشارکت در نیروهای نظامی چندملیتی را هراس از آسیب دیدن آنها در حملات تروریستی بوسیله شاخه شمال آفریقای داعش اعلام کرده است.

به نوشته روزنامه «هاآرتص» مصر به همراه رژیم صهیونیستی با کاهش نیروهای نظامی ایالات متحده مخالفت کردند اما از آمادگی برای انتقال بخشی از نیروهای نظامی چندملیتی از شمال سینا که بیشتر حملات تروریستی در آنجا اتفاق می‌افتد، به مرکز و جنوب این شبه جزیره خبر داد.

به گفته دولت مصر، سربازان منتقل شده از تجهیزات و فناوری‌های نظارتی بجای حضور مستقیم در مناطق حساس استفاده خواهند کرد.

«نیروهای نظامی چندملیتی» گروهی متشکل از سربازان ارتش‌های چندین کشور از جمله آمریکا، فرانسه، انگلیس و استرالیاست که وظیفه نظارت بر اجرای الحاقیه امنیتی معاهده صلح اسرائیل-مصر در سال 1979 و همچنین ممانعت از ورود هرگونه سلاح سنگین به سینا را بر عهده دارند.

رژیم صهیونیستی و مصر در سال‌های اخیر توافق کردند که مصر تعداد زیادی نیروی زمینی و گردان‌های زرهی از جمله تانک و بالگرد را بعنوان بخشی از نبرد مصر علیه داعش و دیگر سازمان‌های تروریستی در منطقه وارد کند.

رژیم صهیونیستی مدعی است که حملات تروریستی علیه نیروهای نظامی چندملیتی بسیار کم بوده و دلیل آمریکا برای خارج کردن نیروهایش غیرقابل قبول است. این رژیم معتقد است که آمریکا بدلیل اینکه قبیله‌های بادیه‌نشین از کمپ‌های نیروهای نظامی امرار معاش می‌کنند، قصد خروج نیروهایش را دارد.

ایالات متحده نیز نسبت به مخالفت مصر و رژیم صهیونیستی اعتراض کرده و خواستار موافقت آنها با کاهش نیروهایش شد.

پیشتر نیز آمریکا برای تلافی اقدام مصر در واگذاری جزایر تیران و صنافیر به عربستان سعودی، و اعتراض به کنار گذاشته شدن از جلسات مذاکرات و هماهنگی‌های نظامی عربستان، مصر و رژیم صهیونیستی، نیروهای نظامی خود را از شبه جزیره سینا خارج و به جای نامعلومی منتقل کرد.

انتهای پیام/م


ویدیو مرتبط :
عملیات نیروهای ویژه حماس در پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی