سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



«فولکس‌واگن» به پرداخت جریمه 13 میلیون دلاری محکوم شد


به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «لا‌پرنسا»، موسسه برزیلی محافظ محیط زیست روز گذشته شرکت «فولکس واگن» برزیل را به جرم دستکاری موتور دیزلی خودروها، محکوم به پرداخت جریمه 50 میلیون رئالی برزیل ( 13میلیون 300 هزار دلار) کرد.

دولت برزیل روز گذشته در گزارشی اعلام کرد که مبلغ جریمه «فولکس واگن» در برابر جرائم این شرکت و اقدامات غیرقانونی آن ناچیز است و در واقع حداقل مبلغی است که می‌توان برای این شرکت متخلف در نظر گرفت.

شرکت «فولکس واگن» در 22 اکتبر سال جاری (30 مهر 94)اتهام تولید 17 هزار و 57 دستگاه خودروی تقلبی مدل «آماروک» در برزیل را پذیرفت.

«فولکس واگن» در این‌باره گفت که دیگر تولیدات ارائه شده به بازار برزیل که مجهز به موتور گازوئیلی یا چندگانه سوز «توتال فرکس» هستند مشکل تولید آلاینده را ندارند و مطابق با قوانین مصوب حفظ محیط زیست تولید شده‌اند.

طبق گزارش‌های دریافتی بین 11 میلیون اتومبیلی که از گروه اتومبیل‌های شرکت «فولکس واگن» مجهز به دستگاه تقلب در تشخیص آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای به نام «دستگاه شکست» بوده‌اند.

تعداد زیادی از خودروهای گازوئیلی این شرکت نیز مشکلات تولید و انتشار بیش از حد گازهای گلخانه‌ای همچون کربن دی‌اکسید را دارند، مشکلی که سبب نگرانی بسیاری از کشورها شده است.

این شرکت همچنین در گزارشی اعلام کرد که مدل‌های سال 2011 و بعضی از مدل‌های سال 2012 این وسیله نقلیه که در شرکت آرژانتینی ساخته شده‌اند مجهز به سیستم‌های بودند که نتایج بهتری را در آزمایشگاه‌های بررسی میزان تولید آلاینده‌ها و همچنین گازهای گلخانه ای نشان می‌دادند.

خبر رسوایی تولید گازهای گلخانه‌ای در شرکت «فولکس واگن» که موضوع تحقیقات قضایی کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، است هم‌اکنون موجب بروز بحرانی در این شرکت آلمانی شده است.

این شرکت‌ها در سال‌های گذشته با معرفی تکنولوژی دیزل پاک برای خودروهای خود با موتورهای کم‌مصرف و دوستدار محیط ‌زیست تبلیغ می‌کردند.

فولکس‌واگن با این تبلیغات در مدت 3 سال 800 هزار خودرو در بازار آمریکا فروخته است.

آژانس حفاظت از محیط ‌زیست آمریکا فولکس‌واگن را متهم کرد که در آزمایش آلودگی مرتکب تقلب شده است.

به گفته کارشناسان این آژانس، شرکت خودروسازی «فولکس‌واگن» در خودروهای دیزلی خود از نرم‌افزار ویژه‌ای استفاده کرده که در هنگام معاینه فنی میزان آلایندگی تولید شده را کمتر از اندازه واقعی نشان می‌دهد.

محصولات دیزلی و کاری فولکس‌واگن بخش بزرگی از فروش گسترده این شرکت در بازارهای جهانی را شامل می‌شود.

شرکت «فولکس‌واگن» چندی پیش اعلام کرد که به هرکدام از صاحبان این خودروهای دیزلی تقلبی در آمریکا مبلغ 1000 دلار به عنوان خسارت پرداخت خواهد کرد.

شرکت «فولکس واگن»شرکت چندملیتی خودروسازی، به مرکزیت آلمان است.

این شرکت آلمانی، در زمینه طراحی، مهندسی، تولید و توزیع انواع اتومبیل‌ها، وسایل نقلیه تجاری، موتورسیکلت‌ها، موتورهای درون‌سوز و توربوجت‌ها فعالیت می‌نماید.

گروه «فولکس‌ واگن» از سال 2011 به‌عنوان بزرگترین شرکت خودروسازی اروپا و پس از جنرال موتورز، دومین خودروساز بزرگ جهان شناخته می‌شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
‫هایلایت 244: از تاخیر دو ماهه در عرضه آیفون 8 تا جریمه‌ 4.3 میلیارد دلاری فولکس واگن‬‎