فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



قهرمانان قرآنی در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) معرفی می شوند


مرتضی نجفی قدسی روز دوشنبه به خبرنگار معارف ایرنا گفت: نهمین دوره از مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل دارالقرآن امام علی(ع) با حضور سه هزار و 300 شرکت کننده از سراسر کشور برگزار می شود که مسابقات بخش خواهران از صبح امروز آغاز شده و تا جمعه ادامه خواهد داشت.
وی افزود: مراسم اختتامیه نهمین دوره از مسابقات امام علی(ع) عصر جمعه با پیام تعدادی از مراجع عظام تقلید و معرفی نفرات برتر و با حضور جامعه قرآنی برگزار می شود.
این کارشناس قرآنی با مقایسه تعداد شرکت کنندگان در دوره های مختلف این مسابقات گفت: در هشتمین دوره از مسابقات قرآن امام علی(ع) که سال گذشته برگزار شد در حدود 2هزار و 400 داوطلب ثبت نام کردند ولی امسال شاهد افزایش 900 شرکت کننده نسبت به سال قبل هستیم.
نجفی قدسی سطح این مسابقات را بالاترین سطح از نظر شرکت کنندگان در مسابقات قرآنی دانست و گفت: در تمام مسابقات قرآنی که از سوی مراکز قرآنی و موسسات فرهنگی برگزار می شود، تعدادی از برترین های قرآنی به سطوح بالاتر راه می یابند ولی در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) تمام شرکت کنندگان امکان ارزیابی و راهیابی به نفرات برتر را دارند.
وی همچنین گفت: به عنوان نمونه در جشنواره ملی قرآن دانشجویان 400 داوطلب حضور پیدا می کنند که شرکت کنندگان از دانشگاه های دولتی، علمی کاربردی، آزاد اسلامی و غیرانتفاعی به رقابت می پردازند.
وی افزود: به طور معمول در مسابقات قرآن نفرات برتر به مراحل شهرستانی، استانی و سپس سراسری و کشوری راه می یابند در حالی که رقابتی فشرده میان شرکت کنندگان بوجود می آید و بسیاری از قاریان و حافظان که از استعدادهای بالایی نیز برخوردار هستند از راهیابی به مراحل بالاتر بازمی مانند.
مدیر دارالقرآن امام علی(ع) اضافه کرد: مسابقات این دارالقرآن شرایط را برای همه علاقه مندان در سطح کشور فراهم می آورد و گاهی یک حافظ کل قرآن با صدها حافظ رقابت می کند و خوشبختانه 600 حافظ کل قرآن در این مسابقات حضور دارند که جزو نخبه های کشور محسوب می شوند.
وی از برگزاری مسابقه برادران در روزهای ششم تا نهم بهمن خبر داد و گفت: با توجه به گستردگی شرکت کنندگان مسابقات خواهران از امروز آغاز شده و در شش گروه طی پنج روز به رقابت می پردازند.
نجفی قدسی همچنین گفت: هیچ نوع تبلیغاتی برای ثبت نام این دوره از مسابقات در رسانه ها و مطبوعات و همچنین صدا و سیما صورت نگرفته و فقط پیامک هایی برای چهار هزار نفر از قاریان و حافظان برتر که سال های قبل در مسابقات شرکت کرده بودند، ارسال شده است و اگر تبلیغات رسانه ای صورت می گرفت، پیش بینی 20 هزار ثبت نامی داشتیم.
وی این مسابقات را فراملی دانست و گفت: بیش از 200 شرکت کننده خارجی از کشورهای عراق، افغانستان و سایر کشورها ثبت نام کرده اند و برخی از طلاب جامعه المصطفی و دانشجویان خارجی از این مسابقات استقبال کردند.
مدیر دارالقرآن امام علی(ع) در ادامه به جزییات این مسابقات قرآنی اشاره کرد و گفت: این مسابقات با حضور هزار و 800 خواهر در شش رشته حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء ، حفظ پنج جزء، قرائت و ترتیل خوانی قرآن در دو مقطع سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال در مجموعه فرهنگی سرچشمه واقع در بهارستان، چهارراه سرچشمه، کوچه شهید صیرفی پور تا روز جمعه ادامه دارد.
وی افزود: با توجه به استقبال داوطلبان شهرستانی، روزهای اول این مسابقات به قاریان و حافظان تهرانی اختصاص دارد و از چهارشنبه تا جمعه ثبت نام کنندگان شهرستانی مسابقه خواهند داد.
نجفی قدسی همچنین گفت: دارالقرآن امام علی(ع) از موسسات وابسته به سازمان دارالقرآن الکریم است و این سازمان همکاری هایی برای بهتر برگزار شدن این مسابقات داشته است و مهدی قره شیخ لو رییس سازمان دارالقرآن الکریم که یکی از قاریان بین المللی است به عنوان رییس هیات داوران مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) حضور دارد و محمد بادپا نیز مسوولیت کمیته فنی و داوری را به عهده دارد.
وی در ادامه از زهرا صریحی نژاد، غصون مسلمی، منصوره سرمدی، منصوره شیرازی، شبانی قهرودی و الهام منگلی به عنوان داوران نهمین دوره از مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در بخش حسن حفظ یاد کرد.
این کارشناس قرآنی افزود: در بخش صوت و لحن خواهران زهرا بهاری، زینب آقایی، ایمان صحاف، نجات صحاف، مزینی، پریسا مجرد، سمیه حاجعلی، سکینه جعفرزاده و شیما چنگی داوری خواهند کرد و در بخش تجوید نیز فهیمه اسماعیلی، معصومه عباسی نظری، مرجانه نیاورانی، اعظم الماسی و حسینی فر به داوری می پردازند.
وی همچنین از محبوبه کاتب، هاجر حیدری، ناهید گلفام، طاهره بابایی و فاطمه کریمی به عنوان داوران بخش وقف و ابتدا نام برد و گفت: جوایز نفرات اول تا سوم برخی از رشته ها به ترتیب از سه تا یک سکه بهار آزادی خواهد بود و تمام شرکت کنندگان در این مسابقات درصورتی که موفق به کسب حد نصاب امتیاز شوند، جوایزی از 100 تا 500 هزار تومان به آنان اهدا خواهد شد.
فراهنگ**1003**1569

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
کلیپ قرآنی سومین دوره مسابقات قرآنی اساتید