سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تأثیر اقدامات بابک زنجانی در سودجویی‌های عربستان و قطر


به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم غلامرضا صادقی قهاره در ادامه شکایت شرکت HK از بابک زنجانی اظهار کرد: برخلاف اینکه متهم مدعی است انسان مومن، صالح پاک و مخلصی به نظام و حکم سابقه و تمکن مالی دارد، تمکن مورد اشاره این فرد همه از منابع مالی شرکت میگو و HK بوده که خرج بلندپروازی‌های خود کرده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه وقفه‌ای که در کار پیمانکاران در پاس جنوبی به واسطه پرداخت نشدن وجوه از سوی بانک زنجانی ایجاد شد ضرر بزرگی به جمهوری اسلامی ایران وارد کرد و تعطیلی کار ایران در منطقه پارس جنوبی فرصت مغتنمی برای عربستان و قطر بود در حالی که زنجانی خود را خدمتگذار به جمهوری اسلامی معرفی می‌کند. 

قهاره افزود: یکی از راههای متقلبانه زنجانی تمسک به تایید اشخاص ثالث است. بابک زنجانی برای جلب اعتماد شرکت نفت به گواهی اشخاص ثالث متوسل که وزیر وقت صنعت، وزیر وقت اقتصاد و رئیس وقت بانک مرکزی بودند که مصوبه‌ای را برای پرداخت وجوه مربوط به شرکت میکو نزد بانک FIIB امضا کردند. 

وی تاکید کرد: تایید این مقامات عالی خالی از هرگونه غرض و با حسن نیت برای کم کردن فشارها بوده اما متاسفانه بابک زنجانی از آن سواستفاده کرده است. 

وی اضافه کرد: اولین تشکیلاتی که برای شرکت ملی نفت برا ی جابه‌جایی پول اشاره بانک پوشالی FIIB بود. این بانک فاقد توانایی‌های لازم به استانداردهای یک بانک بود زیرا متهم سهام بانک مذکور در منطقه لابوان به مبلغ 4 میلیون دلار خریداری می‌کند و در حالی که کل سهام این بانک 4 میلیون دلار ارزش داشته در  اولین فرصت 20 میلیون یورو از شرکت HK دریافت می‌کند.

وکیل شرکت HK ادامه داد: بانک FIIB اجازه تاسیس شعبه و فعالیت در خارج از لابوان را نداشته و نمی‌توانسته ال‌سی را تایید و تضمین کند و تمام فعالیت این بانک در دفتر تهران خلاصه می‌شده است. 

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
ثروت بابک زنجانی. مستند چگونگی ثروتمند شدن زنجانی