مدت زمان اجرای طرح کاداستر به‌شرط تامین اعتبار، 5 سال است


معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تاکنون ۱۰ درصد بایگانی‌های ثبت اسناد معادل ۱۷۰ میلیون برگ در سال جاری به آرشیو الکترونیک تبدیل شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مازندران، احمد تویسرکانی در همایش نقش توسعه ثبت و سند رسمی در نظم حقوقی و کاهش دعاوی که با حضور آیت‌الله لاریجانی رییس قوه قضائیه در ساری برگزار شد، گفت: سازمان ثبت امروز با حجم و تنوع زیاد به مردم خدمت می‌کند.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: حذف میلیون‌ها اقدامات کاغذی از جمله اقداماتی بود که برای پیشگیری از جعل انجام شده است.

وی ذخیره‌سازی هویت اثر انگشت در دفاتر اسناد رسمی را یکی از مهمترین اقدامات سازمان ثبت اسناد دانست و افزود: این اقدام برای پیشگیری از جعل هویت بسیار مهم بود.

تویسرکانی اظهار کرد: حوزه مالکیت‌های صنعتی و ثبت اختراعات که تاکنون به صورت سنتی بوده، آسیب‌های جدی ایجاد می‌کرد که امروز با اقدامات انجام شده بسیاری از این مشکلات مرتفع شده است.

وی افزود: در حوزه املاک اقدامات خوبی صورت گرفته و ما شاهدیم علی رغم محدودیت در اجرای کاداستر، 12 میلیون سند مالکیت برای مردم صادر شد که یک مورد خطا نداشته است.

وی درباره ضرورت آرشیو و بایگانی‌های الکترونیکی سازمان ثبت افزود: تاکنون ۱۰ درصد بایگانی‌های ثبت اسناد معادل ۱۷۰ میلیون برگ را در سال جاری به آرشیو الکترونیک تبدیل شدند.

این مسئول قضایی با اشاره به اینکه در اجرای قانون جامع کاداستر در کشور پیشرفت بسیار خوبی داشتیم و در حوزه شهری، حوزه زراعی و روستایی اقدامات خوبی صورت گرفت، تصریح کرد: اگر مساعدت دولت باشد طرح کاداستر کشور را زودتر از 5 سال بروزرسانی خواهیم کرد.

معاون قوه قضائیه با بیان اینکه باید مالکیت دولت و اشخاص را مشخص و از زمین‌خواری جلوگیری کنیم، عنوان کرد: در 10 ماهه امسال 32 هزار میلیارد ریال از مطالبات بانکی وصول شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
اجرای طرح کاداستر معادن