سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



انجام دومین عمل پیوند قلب مصنوعی در کشور


ایرنا/ جراح قلب و عروق از انجام دومین عمل پیوند قلب مصنوعی در کشور روی بیمار 59 ساله مرد مبتلا به نارسایی شدید قلبی در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران خبر داد.

دکتر سیدسعید حسینی افزود: این بیمار 2 بار دچار سکته قلبی شده و از نارسایی شدید قلبی رنج می برد که تنها راه نجات زندگی وی پیوند قلب مصنوعی تشخیص داده شده بود.
بیماری نارسایی قلبی یکی از بیماری های مزمنی است که شیوع رو به افزایش دارد و در بسیاری موارد طی چند سال شدت می یابد و در نهایت باعث فوت بیمار می شود.
وی توضیح داد: در ایران اهداکننده قلب از بیماران مرگ مغزی بسیار کم است؛ بنابراین بیمارانی که نیازمند پیوند قلب هستند باید مدت زمان زیادی در انتظار عمل پیوند قلب از بیماران مرگ مغزی قرار گیرند.
حسینی اضافه کرد: قلب مصنوعی Left Ventricular assist Device نام دارد که پمپاژ قلب را افزایش می دهد، باعث خون رسانی به اعضای بدن و بهبود علائم بیماری می شود و در افزایش طول عمر این افراد موثر است.
وی اظهار کرد: این دستگاه (L-VAD) در داخل قفسه سینه گذاشته می شود و در واقع پمپ کمک کننده بطن (پمپ مکانیکی کوچک) است. این قطب مصنوعی لوله ای برای شارژ دارد که در بیرون از بدن جاگذاری می شود.
جراح قلب و عروق با بیان اینکه قیمت این دستگاه بسیار گران است، گفت: فناوری و ساخت این دستگاه در اختیار کشور آمریکا است و خریداری آن هزینه بسیار زیادی را بر حوزه سلامت تحمیل می کند.
حسینی اظهار کرد: هزینه خریداری این دستگاه حدود 200 تا 300 میلیون تومان است و تهیه آن برای بیماران نیازمند بسیار سنگین است.
این عمل پیوند قلب مصنوعی توسط تیمی از جراحان و متخصصان مرکز پزشکی دکتر مسیح دانشوری انجام شد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
عمل جراحی پیوند قلب