مردی که جز دردسر چیزی برای پرسپولیس نداشت +جدول عملکرد


داستان a class='linktokey1' href='/Keywords/?q=پرسپولیس' rel=گروه ورزشی مشرق - پرسپولیس در دوازدهمین دوره لیگ‌برتر عاقبت‌به‌خیر نشد. مانوئل خوزه (ژوزه) پرتغالی خیلی از اوقات ذهنش مشغول درگیری‌هایش با كارلوس كی‌روش بود، با این حال هنوز هم مدیرعامل آن زمان پرسپولیس- رویانیان- می‌گوید خوزه مربی بدی نبود و یك مربی و یك بازیكن معروف باعث ناكامی‌اش شدند.

حالا مانوئل با شكایت از باشگاه قرمزها پرسپولیس را دچار مشكلی عظیم كرده است. سرخپوشان پایتخت برای فرار از كسر امتیاز فیفا باید یك‌میلیون و 377هزار یورو به مانوئل خوزه و سه دستیارش پرداخت كنند.

اینكه میزان واقعی طلب خوزه و دستیارانش تنها 412هزار و 500یورو است، یك نكته است و اینكه خسارت عدم‌دریافت مبلغ مذكور 853هزار یورو است، مساله دیگر.

به هر تقدیر با یك حساب و كتاب ساده می‌توان دریافت دوازدهم شدن با خوزه- در نیم‌فصل نخست لیگ دوازدهم- پرسپولیس را دچار چه ضرر مالی بزرگی كرده است.

6شكست و 6تساوی در 17دیدار

پرسپولیس اگر در اعتراض به رای مذكور به نتیجه نرسد باید به نرخ امروز بازار پنج میلیارد و 292میلیون و 310هزار تومان به خوزه و دستیارانش پرداخت كند. این در شرایطی است كه سالانه پنج درصد به مبلغ اصلی بدهی اضافه شده و می‌شود.

اما مانوئل در پرسپولیس چه عملكردی از خود برجای گذاشت؟

مانوئل پرتغالی اولین‌بار دوشنبه 13آذرماه سال1391 روی نیمكت پرسپولیس نشست. جالب اینكه در نخستین هفته لیگ تعویض او طلایی از آب درآمد. سه‌سال و سه‌ماه و 19روز قبل جواد كاظمیان چهار دقیقه پس از ورودش به زمین گل پیروزی پرسپولیس را(89) برابر نفت ‌آبادان زد.

با این حال در ادامه اوضاع بر وفق مراد خوزه و پرسپولیس نبود. تیم خوزه طی 17دیدار، شش مرتبه باخت و شش بار به تساوی برابر رقبا رضایت داد تا 21امتیاز بگیرد و تیم دوازدهم نیم‌فصل شود.

پرسپولیس با خوزه به فجر(هفته دوم در تهران) 3 بر 2، صبا(هفته چهارم در تهران) 2 بر صفر، داماش(هفته پنجم در رشت) یك بر صفر، سپاهان(هفته نهم در فولادشهر) 2 بر صفر، مس(هفته دوازدهم در كرمان) 2 بر یك و تراكتورسازی(هفته هفدهم در تهران) یك بر صفر باخت و شاید شكست خانگی آخر برابر تبریزی‌ها عاملی بود برای رفتنش از فوتبال ایران.

دقیقه‌ای 35میلیون ریال هزینه پرسپولیس برای دوازدهم شدن

تیم  خوزه طی 1530دقیقه، 20گل زد و 17گل خورد. به عبارت ساده‌تر خط آتش پرسپولیس با خوزه هر 76.5 دقیقه یك گل زد و هر 90دقیقه یك گل خورد.

در واقع می‌توان محاسبه كرد تیم 21امتیازی پرسپولیس برای رسیدن به رتبه دوازدهم جدول باید امروز به ازای هر دقیقه سه‌میلیون و 459هزار تومان هزینه كند.

طبیعی است كه می‌توان حساب كرد پرسپولیس با خوزه نه‌تنها از نظر فنی عملكردی قابل قبول نداشته كه از نظر مالی دچار خسران فراوان شده است.

یحیی كم‌خرج و بی‌ادعا

به گزارش مشرق، پس از خوزه، یحیی گل‌محمدی- یك نیم‌فصل- سرمربی پرسپولیس شد. مربی فعلی ذوب‌آهن در نیم‌فصل دوم لیگ دوازدهم طی 17دیدار به هفت پیروزی و هشت تساوی دست پیدا كرد تا تنها دو مرتبه رنگ شكست را ببیند.

 پرسپولیس با یحیی 29امتیاز گرفت تا به رده هفتم لیگ دست پیدا كند. اگر چه كه رقم دقیقی از مبلغ قرارداد یحیی و پرسپولیس در اختیار نیست اما بی‌شك دریافت گل‌محمدی از قرمزها به 800میلیون تومان نرسیده است. یعنی چیزی حدود 500هزار تومان در دقیقه!

جدول عملكرد مانوئل خوزه و یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس(لیگ دوازدهم)

مربی

تعداد بازی

برد

مساوی

باخت

گل زده

گل خورده

تفاضل

امتیاز

رتبه در جدول

مانوئل خوزه

17

5

6

6

20

17

3+

21

دوازدهم

یحیی گل‌محمدی

17

7

8

2

21

14

7+

29

هفتم


ویدیو مرتبط :
قصه‌ مردی که لب نداشت