ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



جلسه ویژه کفاشیان و شیخ‌سلمان فردا برگزار می‌شود/ اتحاد، شرط موفقیت


به گزارش خبرگزاری فارس، داستان جوگیر شدن عرب‌ها این روزها آوازه‌اش تا دورترین کشورهای قاره کهن رفته تا جایی که آنها را نیز نگران کرده که نکند به واسطه این جوسازی‌ها، اتفاق جدیدی در برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا رخ بدهد که در نهایت دود این اختلافات به چشم آنها نیز برود.

نشانه این مدعا آنجایی است که وقتی کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال به آسیا به راحتی هرچه تمام با تغییر زمان هفتگی رقابت‌ها که بر اساس قرعه‌کشی مشخص شده است، موافقت می‌کند، سایر ارکان برگزاری یک مسابقه نیز به راحتی می‌تواند توسط این کمیته زیر سؤال رفته و دچار نغییرات اساسی شود.

در همین راستا قرار است کنفدراسیون فوتبال آسیا جلسه بسیار مهمی را فردا در دوحه قطر برگزار کند تا ضمن تصمیم‌گیری‌های پیرامون فوتبال آسیا، درباره موضوع میزبانی ایران از باشگاه‌های عربستانی نیز طرفین به بررسی ابعاد مختلف موضوع و سپس جمع‌بندی و تصمیم‌گیری بپردازند.

البته تلاش‌ها برای اینکه طرفین ماجرا کنفدراسیون فوتبال آسیا را با اسناد و مدارک مختلف متقاعد کنند که حق با آنهاست از جلساتی که از چند روز پیش با حضور نمایندگان فدراسیون ایران (علیرضا اسدی، دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران) و همچنین نمایندگان فدارسیون فوتبال عربستان آغاز شد و در همین راستا با اینکه در ظاهر، رأی نهایی که از آن بوی حمایت از سعودی‌ها می‌آمد به تعویق افتاد اما نماینده ایران در گفت و گو با خبرگزاری فارس با صراحت از برد ایران در این پرونده یاد کرد و حتی اذعان داشت خرید زمان برای اثبات یکسری از موارد آن هم در حالی که طرفین آماده تصویب بیانیه‌ای بر ضد ایران بودند، نشان از پیروزی فدراسیون ایران دارد.

اما با همه این صحبت‌ها نکته جالب در این ماجرا آنجایی است که اظهارات ضدونقیض از روی مقامات سعودی می‌ریزد و هر کدام از آنها به شکلی سعی می‌کنند تا از جلسات برگزار شده تفسیر لازم را به عمل بیاورند.

از سوی دیگر رسانه‌های عربستانی هستند که بر خلاف مواضع مسئولان این کشور، سیاست همسویی را پیش گرفته و سعی می‌کنند هر چقدر هم که مواضع و تصمیم‌گیری‌ها به ضرر آنها باشد، به ادامه جوسازی‌ها به سود فوتبال باشگاهی خود و در جهت تحت تأثیر قراردادن AFC ادامه دهند و این درست برعکس رسانه‌های ایرانی است که به هر بهانه‌ای و دلایل مختلف و بدون توجه به شرایط سعی می‌کنند از اب گل‌الود ماهی گرفته و ارکان فدراسیون را به هر شکل و بهانه‌ای زیر سوال برده و آنها را به صورت رسانه‌ای بزنند.

البته به خودزنی دیگری که این روزها در فوتبال ایران شکل گرفته و در این موقعیت حساس، پای پرونده فساد در فوتبال را نیز به آن باز کرده اشاره نمی‌کنیم که چه اندازه می‌‌تواند آشی که عرب‌های برای فوتبال ایران پخته‌اند را شور و شورتر کند.

**جلسه ویژه کفاشیان و شیخ‌سلمان

حالا در همین بینابین قرار است فردا و قبل از برگزاری هیأت رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا جلسه‌ای ویژه در همین زمینه بین علی کفاشیان و شیخ سلمان، رئیس و نایب رئیس این کنفدراسیون برگزار شود تا طرفین در رابطه با این موضوع به صحبت و مذاکرات لازم بپردازند و حتی شنیده می‌شود که فدراسیون ایران در این جلسه اعلام خواهد کرد که به هیچ وجه زیر بار برگزاری رقابت‌های نمایندگان ایران در کشور ثالث نخواهد رفت.

این جلسه در حالی برگزار می شود که شنیده‌ها حاکی از آن است که احتمال دارد حتی رئیس فدراسیون عربستان نیز در این جلسه حضور پیدا کند که بر همین اساس نحوه دفاع از مواضع و سخنرانی‌هایی که از سوی طرفین انجام می‌شود، می‌تواند بسیار سرنوشت‌ساز و تعیین کننده باشد.

در هر صورت AFC با کمی اتحاد از سوی ایرانی‌ها پرونده دیدارهای ملی را از بحث باشگاهی جدا کرده و حتی در خصوص درخواست امارات نیز عقب نشینی لازم را به عمل آورد و مطمئنا در جلسه بین کفاشیان و شیخ سلمان اگر بتوانیم در نحوه دفاع از مواضع و سخنرانی‌هایمان به درستی عمل کنیم و اتحاد بین ارکان فدراسیون فوتبال و همچنین انجسام رسانه‌ای حفظ شود، کنفدراسیون فوتبال آسیا در قبال درخواست واهی عربستان نیز کوتاه می‌آید چون در هر صورت فوتبال ایران یکی از قطب‌های اصلی قاره کهن است و AFC علاوه بر اینکه به رأی این فدراسیون در انتخابات آتی نیاز دارد بلکه از لحاظ فنی نیز غیبت ایران می‌تواند مسابقات را با یک چالش جدی مواجه سازد.

از سوی دیگر حضور پرشمار هواداران ایران در ورزشگاه‌ها نیز از لحاظ مالی نیز برای AFC درآمدهای کلانی را به همراه دارد و همین موضوع نیز می‌تواند فدراسیون ایران را به برنده بودن در این پرونده بسیار خوش بین سازد.

انتهای پیام/ا

http://fna.ir/T7AKQU


ویدیو مرتبط :
کنگره ملی اقتصاد مقاومتی امروز و فردا در تهران برگزار م