علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



راه اندازی مرکز دفاعی ناسا برای مدیریت تهدیدهای ناشی از اجرام فضایی


به گزارش گروه علمی ایرنا، قرار است این ساختار سازمانی که دفتر هماهنگی دفاع در برابر سیارک ها (PDCO) نام دارد، اقدامات جاری ناسا در راستای تشخیص و ردگیری اجرام فضایی نزدیک به زمین را بازبینی و تمام پروژه ها در رابطه با شناسایی و تحلیل اجرام فضایی که از نزدیک مدار زمین عبور می کنند یا به دور خورشید می چرخند، کنترل کند.
از سال 1988 که ناسا برای اولین بار شروع به رصد سیارک ها و شهاب سنگ های نزدیک به زمین کرد، تاکنون 13 هزار و 500 سیارک شناسایی شده اند و هر سال حدود هزار و 500 مورد جدید به این فهرست اضافه می شود.
ناسا توانسته است با استفاده از تلسکوپ های فضایی حدود 90 درصد از سیارک های بزرگ را که بیش از یک کیلومتر طول دارند، شناسایی کند و اکنون تمرکز آن بر شناسایی 90 درصد از سیارک های کوچکتر در طول دهه آینده است.
اندازه این سیارک های کوچک به 140 متر می رسد و در صورت برخورد با زمین می توانند پیامدهای بسیار مخربی داشته باشند.
دفتر هماهنگی دفاع در برابر سیارک ها در حالی افتتاح می شود که افراد در بالاترین سطح آگاهی از خطرات برخورد سیارک ها با زمین قرار دارند؛ سال گذشته کنسرسیومی متشکل از بیش از 100 دانشمند و هنرمند به جمع فعالان اطلاع رسانی درباره سیارک ها پیوستند تا عموم مردم را از پیامدهای برخورد اجرام فضایی با زمین، آگاه سازند و دولت ها را برای تلاش بیشتر برای اتخاذ تدابیر مناسب تحت فشار قرار دهند.
دفتر PDCO علاوه بر نظارت بر خطرات بالقوه اجرام فضایی، وظیفه انتشار آخرین اطلاعات علمی مربوط به این اجرام و همچنین اعلام خطر و هشدار در موارد ضروری را نیز برعهده دارد.
هدف نهایی PDCO اتخاذ تدابیر امنیتی پیشگیرانه به منظور انهدام یا تغییر مسیر اجرام فضایی است که احتمال برخورد با زمین را دارند‏.
علمی(6)9259**1834

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سومین آزمایش عملکرد فضاپیمای SLS توسط مرکز هوانوردی و فضایی ناسا