فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



استاندار خراسان جنوبی: نوع دوستی ریشه در باورهای انسانی دارد


به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وجه الله خدمتگزار روز سه شنبه در دیدار مدیرکل و کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به مناسبت هفته وقف(18تا 24آذر) با وی افزود: نوع دوستی و توجه به رفع نیاز دیگران متعلق به دین اسلام و یا کشور اسلامی ایران نیست.
وی ادامه داد: بلکه این امر به عنوان یک اصل تاریخی ریشه در گذشته های دور داشته و همه از هر دین و مسلک و با هر سطح سواد و اعتقادی که باشند از آن به عنوان یک اصل انسانی یاد کرده و استفاده می کنند.
وی افزود: توجه به دیگران از مهمترین اصول دین مبین اسلام است که با کمی دقت نظر در زندگی ائمه اطهار(ع) می توان با تمام وجود نوع دوستی و توجه به دیگران را به صورت عملی و اجرایی مشاهده کرد.
وی بیان کرد: در ایران اسلامی با تاسی از همین باورهایی دینی و اسلامی انجام امور خیر مورد توجه جدی قرار دارد به گونه ای که در 900 سال قبل در خضری و دشت بیاض خراسان جنوبی وقف به عنوان یک اصل دینی مورد توجه بود.
وی به ضرورت ترویج وقف به عنوان یک فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه اشاره کرد و افزود: وقف به عنوان یک اصل اسلامی و انسانی دارای آثار فردی و اجتماعی فراوانی است که این موارد به عنوان برکت این امر باید توسط متولیان و دست اندرکاران امر بازگو و در جامعه گسترش یابد.
به گفته وی اطمینان مردم و افکار عمومی به مجموعه اوقاف بسیار مهم است ، در یک برهه زمانی به دلیل سست شدن اعتماد مردم و واقفان به این امر مهم ، کمک ها و مشارکت های مردمی رو به کاهش گذاشت.
وی اظهار کرد: در سال های اخیر روند کمک های مردمی در زمینه وقف سیر صعودی یافت و با برنامه ریزی های پایه ای که در این زمینه انجام شد، اعتماد واقفان به متولیان این امر افزایش یافت و همین امر موجب افزایش مشارکت مردم در وقف و امور خیریه شده است.
وی اجرای دقیق نیات واقفان را یکی از مهمترین دلایل افزایش و تقویت اعتماد به مجموعه اوقاف دانست و افزود: مسئولان امر باید نهایت دقت را داشته باشند تا دقیقا همان نیت واقف و آنچه که مد نظرش بود، اجرایی شود درغیر این صورت شاهد اقبال کمتری از سوی مردم در زمینه وقف خواهیم بود.
استاندار خراسان جنوبی گفت: موضوع وقف به عنوان یک اصل مهم دینی و اخلاقی و اعتقادی باید مورد آسیب شناسی دقیق و کارشناسی قرار گیرد.
وی افزود: با این کار می توانیم نقاط ضعف و قوت موجود را بشناسیم و آنگاه در راستای تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف موجود، کار اساسی انجام گیرد.
وی اظهار کرد: در حال حاضر اعتماد و اطمینان کافی از سوی مردم نسبت به موضوع وقف وجود دارد و باید این اعتماد به عنوان یک سرمایه عظیم و گران بها حفظ و تقویت شود.
** خدمتگزار، انجام امور خیریه را یکی دیگر از وظایف مهم و اساسی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ذکر کرد.
وی مردم استان جنوبی را افرادی ولایتمدار، انقلابی، متدین و همیشه در صحنه برشمرد و خاطر نشان کرد: مردم خراسان جنوبی همواره در امور عام المنفعه ، کمک به دیگران و نوع دوستی سرآمد و جلودار بوده و در همه موارد جزو برترین ها بودند.
خدمتگزار، گفت: در موضوع وقف با وجود مشکل مالی که مردم استان با آن رو به روند با تکیه بر اعتقادات قلبی و باورهای دینی ،مردم استان در رتبه های بالای کشوری قرار دارند.
وی یادآورشد: در صورتیکه وقف به درستی در جامعه پیاده شود و منطبق بر اهداف و نیات واقفان اقدام شود ، می تواند موجب ایجاد نشاط اجتماعی و شادابی و پویایی فردی شود.
در 900سال گذشته حدود هشت هزار وقف در خراسان جنوبی ثبت و گزارش شد و در پنج سال اخیر 513مورد وقف جدید در استان به ثبت رسیده است.
2047/7559/

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مصاحبه استاندار خراسان در مورد پدیده