فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



خرید خانه توسط سیستانیان برای معلم بلوچ/ خانواده معلم فداكار صاحبخانه شدند


در این مطلب آمده است: در آستانه روز پدر جمعیت امام علی (ع) سیستان برای قدردانی از حركت انسان‌دوستانه معلم فداكار بلوچ، تصمیم دارد با یاری مردم خانه‌ای به ارزش 148میلیون تومان برای همسر و دو دخترش خریداری كند تا لبخند شادی بر لبان همسر و دو دختركوچك او نقش ببندد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی عصرهامون، 15 فروردین ماه بود كه درس فداكاری بر تخته سیاه ایثار معلم بلوچ خاشی حك شد تا اسطوره ای تازه برای خاطرات ماندگار مردم خلق شود.
چند روزی بیشتر به روز پدر نمانده تا فاطمه و عسل آرزوی آغوش پدر را بار دیگر تمنا كنند و حسرت لب های خاموشی را بكشند كه بوسه بارانشان می كرد. هر چند دیوار نامهربانی آغوش پدر را گرفت تا از این پس سنگ قبر پدر مرهم درد دل هایشان شود اما در اقدامی تحسین برانگیز جلوه ای دیگر از وحدت در سیستان و بلوچستان رقم خورد تا در روز پدر لبخند بر لبان فاطمه و عسل نقش ببندد ، جمعیت امام علی(ع) مردم سیستان تصمیم دارد با جمع آوری مبلغی اقدام به خرید خانه برای این معلم فداكار نماید.
فرزاد حسینی، یكی از اعضای جمعیت امام علی(ع) در خصوص این تصمیم گفت: به محض شنیدن خبر فداكاری معلم بلوچ اعضای جمعیت دانشجویی- امدادی امام علی(ع) به این فكر افتادند كاری به پاس حركت ارزشمند معلم فداكار- حمیدرضا گنگوزهی- انجام دهند.
وی ادامه داد: به‌همین علت لازم بود از نزدیك با خانواده معلم فداكار شهرستان خاش و شرایط زندگی آنها آشنا شویم. از آنجا كه جمعیت امام علی(ع) از دو سال قبل به‌طور خاص در منطقه سیستان و بلوچستان مشغول به فعالیت و برگزاری آیین‌های مختلف است، زمینه آشنایی با این خانواده بسرعت فراهم شد و به‌همراه حبیب فاتح یكی دیگر از اعضای جمعیت امام علی(ع) به شهرستان خاش رفتیم.
فرزاد حسینی با اشاره به اینكه برادر این معلم فداكار نیز یكی از معلمان منطقه میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان است، افزود: با همفكری اعضای جمعیت به این نتیجه رسیدیم در شهرستان خاش، خانه‌ای خریداری كنیم و سند آن را به نام دو دختر و همسر این معلم خیرخواه بزنیم.
این موضوع را از قبل با عبدالصمد گنگوزهی برادر این معلم نوعدوست مطرح كرده بودیم و وی چند خانه را برای بازدید در نظر گرفته بود. به اتفاق از خانه‌ها بازدید كردیم، اما مورد قبول واقع نشد زیرا باور داشتیم آن خانه‌ها در آن مناطق مناسب دختران و همسر معلمی نیست كه جان خود را فدای تعدادی از دانش‌آموزان این مرز و بوم كرده است.
با بررسی‌های متعدد، خانه‌ای دوطبقه پیدا كرده و تصمیم گرفتیم به تهران بازگردیم تا با فراهم كردن زمینه مناسب، نسبت به خرید آن خانه اقدام كنیم. در ادامه به محل زندگی این معلم فداكار و اعضای خانواده‌اش در شهرستان خاش رفتیم. باورش سخت بود معلمی بااین طبع بلند و همتی والا، ساكن خانه‌ای در یكی از مناطق حاشیه‌ای شهرستان خاش بوده است و به‌این ترتیب از اینكه توانسته بودیم منزل بهتری را برای همسر و دختران این عزیز در نظر بگیریم احساس رضایت بیشتری كردیم.
وی خاطرنشان كرد: در این دیدار ضمن ابراز همدردی با خانواده این عزیز به آنها امید دادیم بزودی آن خانه دوطبقه را با كمك ایرانیانی كه قدردان حركت انساندوستانه معلم سیستان و بلوچستانی هستند خریداری خواهیم كرد تا ضمن زندگی كردن خانواده مرحوم گنگوزهی در یكی از طبقات، طبقه دیگر خانه اجاره داده شود و به این ترتیب بخشی از هزینه‌های زندگی‌شان را تأمین كند.
8006/6081

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
معلم فداكار كه بخاطر شاگردش سر خود را تراشید