سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



لندن گزارش کمیسیون سازمان ملل درباره گسترش قلمروی دریایی آرژانتین را رد کرد


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پرس تی‌وی، کمیسیون محدوده فلات قاره در سازمان ملل (سی‌ال‌سی‌اس) اخیراً، گزارش سال 2009 آرژانتین در تعیین مرزبندی این کشور را تأیید و در حکمی غیرالزام‌آور اعلام کرده است قلمروی دریایی این کشور باید به سراسر آب‌های جنوبی اقیانوس اطلس، که جزایر مالویناس را نیز شامل می‌شود، گسترش یابد.

وزارت امور خارجه آرژانتین از یافته‌های کمیسیون سازمان ملل مبنی بر لزوم گسترش قلمروی دریایی این کشور در اقیانوس اطلس به‌میزان 35 درصد، استقبال کرده و آن را در حل و فصل مناقشات این کشور با انگلیس بر سر مالکیت مجمع الجزایر مالویناس (فالکلند) مهم دانسته است.

وزارت امور خارجه آرژانتین با استناد به یافته‌های اخیر کمیسیون سازمان ملل تصریح کرده است، محدوده آب‌های ساحلی این کشور تا یک میلیون و 700 هزار کیلومترمربع افزایش یافته است.

آرژانتین در حالی تصمیم غیرالزام‌آور کمیسیون سازمان ملل را گامی بزرگ در تعیین محدوده خارجی خود و نوعی پیروزی دیپلماتیک دانسته است که انگلیس ادعاهای آرژانتین را رد و بار دیگر بر حق دفاع انگلیس از این جزایر تأکید کرده است.

یکی از سخنگویان دفتر نخست وزیری انگلیس روز سه‌شنبه (10 فروردین) هرگونه داوری و صدور حکم درباره مناقشه جزایر مالویناس (فالکلند) را خارج از حوزۀ اختیارات کمیسیون فلات قاره سازمان ملل دانست و گفت، این کمیسیون خود اذعان کرده بر مبنای قوانین و مقررات حاکم بر آن، اختیار و اجازه ندارد به مسائل پرونده‌هایی چون ادعاهای مطرح شده بپردازد.

وی بار دیگر بر حق ساکنان جزایر مورد مناقشه در تعیین سرنوشت خود تأکید کرد و گفت: «مهم این است که نظر ساکنان فالکلند چیست. آنها تصریح کرده‌اند خواهان ادامه حاکمیت انگلیس بر این جزایر هستند و ما همچنان از حق آنان در تعیین آینده‌شان حمایت خواهیم کرد».

نیروهای نظامی آرژانتین سال 1982 پس از تصرف مجمع الجزایر جنوبی اقیانوس اطلس که در اشغال انگلیس بود، در جنگی کوتاه‌مدت و خونین با نظامیان انگلیسی، شکست خوردند.

حکومت جزایر مالویناس (فالکلند) از نظر داخلی خودمختار است، اما انگلیس امور داخلی و خارجی این جزایر را اداره می‌کند.

انتهای پیام/*


ویدیو مرتبط :
سخنرانی رئیس جمهور آرژانتین در سازمان ملل