گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



قیمت بنزین افزایش نمی یابد؛ نرخ کرایه ها منطقی باشد


سال آینده افزایش قیمت بنزین نداریم، لذا افزایش هزینه های رانندگان باید به صورت منطقی در کرایه ها لحاظ شود.

"نایب رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس"

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ کمال علیپور خنکداری درباره پیشنهاد مطرح شده مبنی بر افزایش 15 تا 20 درصدی نرخ کرایه تاکسی در سال آینده، گفت: هرگونه افزایش نرخ کرایه تاکسی باید کارشناسانه و طبق نظر کارشناسان صورت گیرد زیرا در غیر این صورت موجبات  افزایش فشار را بر مردم فراهم کرده و نارضایتی را حتی میان مسئولان به وجود می آورد.

نماینده مردم قائمشهر، جویبار و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خصوص نرخ کرایه تاکسی باید به مواردی از جمله میزان ساعت فعالیت یک راننده تاکسی توجه کرد، افزود: در اکثر کشورهای اروپایی رانندگان تاکسی تنها 6 ساعت در طول روز اقدام به جا به جایی مسافر می کنند، این در حالی است که در جامعه ایران رانندگان تاکسی 10 تا 12 ساعت فعالیت روزانه دارند تا بتوانند با کسب درآمدی جزیی مایحتاج زندگی خود را تامین کنند.

وی با اشاره به اینکه موضوعاتی مانند میزان درآمد روزانه و هزینه های پرداختی در خصوص استهلاک ماشین نیز در تعیین نرخ کرایه تاکسی موثر است، تاکید کرد: اگر میزان درآمد روزانه یک راننده تاکسی منطقی باشد به طور حتم افزایش نرخ کرایه باید با درصد کمتری صورت گیرد اما اگر شرایط دریافتی راننده متناسب با میزان تورم در جامعه نباشد باید درصد افزایش نرخ کرایه تاکسی بیشتر شود.

علیپور خنکداری با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین در سال آینده بعید به نظر می رسد، گفت: با توجه به افزایش نیافتن قیمت بنزین نباید نرخ کرایه تاکسی با درصد بالا افزایش پیدا کند اما به واسطه افزایش قیمت لوازم یدکی اتومبیل به تبع درصدی افزایش در نرخ کرایه تاکسی باید انجام شود؛ البته افزایش منطقی نرخ کرایه در خصوص ناوگان تاکسیرانی استاندارد پذیرفتنی است اما افزایش نرخ کرایه در خصوص تاکسی های فرسوده و غیراستاندارد قابل قبول نیست.

نایب رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی، گفت: به طور حتم شهرداری و سازمان تاکسیرانی باید تعویض خودروهای فرسوده به جهت افزایش میزان آلودگی هوا را در دستور کار قرار دهند.

خبرگزاری دنیای سفر


ویدیو مرتبط :
ماجرای افزایش کرایه تاکسی ها به دلیل افزایش قیمت بنزین