سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بخشنامه جدید مالیاتی درباره کتابفروشی ها ابلاغ شد


به گزارش روز شنبه ایرنا، علی عسکری رئیس سازمان امور مالیاتی بخشنامه تفویض اختیار صدور مجوز فعالیت کتابفروشی را در اجرای دستورالعمل اجرایی مربوط به آئین نامه اجرایی قانون مالیات های مستقیم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اتحادیه های صنفی کتابفروشان را ابلاغ کرد.
در این بخشنامه آمده است: با توجه به نامه نهم شهریورماه 1394 معاونت امور فرهنگی وزارتخانه یادشده، فهرست واجدان شرایط و دارندگان مجوز فعالیت کتابفروشی، با اعلام سالانه توسط این وزارتخانه، برای اقدام مقتضی به ادارات کل امور مالیاتی اعلام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، اردیبهشت ماه سال 1380 در مجلس شورای اسلامی ماده واحدی با عنوان معافیت مالیاتی کتاب فروشان و موسسات انتشاراتی تصویب شد، در بهمن ماه همان سال نیز قانون اصلاح معافیت مالیات های مستقیم به تصویب مجلس رسید؛ در بند (ل) ماده 139 آن قانون فعالیت های فرهنگی، هنری ، مطبوعاتی و انتشاراتی در صورت دارا بودن مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پرداخت مالیات معاف شدند.
پیشتر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران اعلام کرده بود، توجه به این دو قانون نشان دهنده این نکته مهم است که نه تنها تناقضی بین آنها وجود ندارد، بلکه قانون مؤخر با قانون مقدم هم پوشانی دارد؛ زیرا در قانون اردیبهشت ماه سال 1380 در مورد معافیت مالیاتی کتاب فروشان و مؤسسات انتشاراتی سخن به میان آمده در حالی که بند (ل) ماده 139 قانون مالیات های مستقیم، فعالیت های چهارگانه را مشمول معافیت قرار داده است، بنابراین، اینکه ذکر نام کتاب فروشی در قانون مؤخر نیامده، گویای این نیست که قانونگذار از معافیت مالیاتی کتاب فروشان صرفه نظر کرده است زیرا فعالیت های فرهنگی، هنری، مطبوعاتی و انتشاراتی شامل مشاغل گوناگون و عدیده است که یکی از آنها می تواند کتاب فروشی باشد.
سازمان امور مالیاتی پس از تصویب قانون موخر یعنی قانون اصلاح مالیات های مستقیم با استناد به ماده 270 آن قانون و با این تفسیر نادرست که قانون بند (ل) ماده 139 با توجه به اینکه ذکری از کتاب فروشی در آن به عمل نیامده است آن را مغایر با قانون ماده واحده مصوب اردیبهشت 1380 تشخیص داد و قانون خاص مقدم را نسخ اعلام کرده و براساس این تفسیر غلط و نادرست در تمام طول این سالها از کتاب فروشان مالیات اخذ کرده است.
این مساله سبب شد تا اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در نامه ای، تعارض های موجود در آئین نامه اجرایی قانون مالیات های مستقیم را به وزیرارشاد اعلام کنند و خواستار اصلاح ماده 12 آئین نامه توسط هیات وزیران شوند.
با توجه به این درخواست، وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و اقتصاد و اموردارایی اعلام کردند که به دنبال آن هستند کتاب فروشان را به فهرست مشاغل ماده 12 آئین نامه تبصره ماده 139 اضافه کنند.
اقتصام(1)** 9141 ** 2023

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
ابلاغ بخشنامه پرداخت وام 80 میلیونی مسکن