فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



اقدامات مجمع جهانی اهل بیت در ابلاغ نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی


حجت الاسلام و المسلمین محمد سالار معاون امور بین الملل مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم با تاکید بر نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا توضیح داد: به محض انتشار نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و امریکا که به خاطر موج تبلیغات سنگین کشورهای غربی برای ایران هراسی و شیعه هراسی انجام شد، این نامه به 45 زبان ترجمه شد و به کلیه مجمعهای عمومی و بیش از 3500 نفر مبغلین مجمع در بیش از 68 کشور جهان ارسال شد و از آنها خواسته شد این نامه را در سطح وسیعی توزیع و تبیین کنند و بازخوردهای آن را منتقل کنند.

وی افزود: از آن جا که مقام معظم رهبری در نامه به لزوم رجوع جوانان اروپا به منابع معتبر و طراز اول دینی تاکید کردند، مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام تلاش کرد منابع اصیل و معتبر مورد شناسایی قرار گرفته و با معرفی آن به جوانان کشورهای غربی زمینه رجوع آنان به منابع معتبر دینی فراهم شود.

حجت الاسلام محمد سالار با اشاره به شعار امسال این مجمع مبنی بر «همبستگی و هم افزایی جهت پیشبرد اهداف اسلام» گفت: کارهای زیادی توسط دستگاههای همسو مانند سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجمع تقریب مذاهب اسلامی، مرکز شیعه شناسی، جامعه المصطفی العالمیه و غیره برای تبیین فرهنگ اهل بیت علیهم السلام در سرتاسر دنیا انجام می شود و برای هم افزایی و استفاده حداکثری از امکانات و ظرفیتهای مراکز، این شعار به عنوان شعار سال انتخاب شد تا از هرگونه تداخل، پراکنده کاری و موازی کاری این گونه دستگاهها جلوگیری شود.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین سالار تا کنون 1800 عنوان جلد کتاب به 56 زبان دنیا توسط انتشارات مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام به چاپ رسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد سالار با اشاره به انتشار بیانیه‌ها و نامه‌نگاری‌های متعدد درباره مسائل مختلف بین المللی توسط مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام خاطر نشان کرد: مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام در قضیه شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان نامه نگاری و مکاتبات متعددی با نهادها و سازمانهای مختلف به ویژه سازمان ملل متحد انجام داد و در نامه ای به بان کی مون هشدار داده شد تا جلوی اعدام رهبر شیعیان عربستان گرفته شود.

حجت الاسلام سالار با اشاره به نقش دبیرکل سابق مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام خاطر نشان کرد: مرحوم آیت الله آصفی سالها نماینده مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام در کشور عراق بودند و در طول این سالها خدمات بسیاری انجام دادند که از جمله این کارها تجهیز حدود 5000 کتابخانه با هدف ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم السلام در کشور عراق بود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد سالار با اشاره به امکان استفاده اساتید و دانشجویان و پژوهشگران از امکانات پژوهشی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام گفت: مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام این آمادگی را دارد تا پژوهشگرانی که تمایل دارند درباره اهل بیت علیهم السلام تحقیقاتی دارند تا حد امکان حمایت به عمل آورد و سالهای گذشته نیز دانشجویانی از سایر کشورها مانند تونس، ایتالیا و غیره برای تحقیق درباره اهل بیت علیهم السلام به ایران آمده و مورد حمایت قرار گرفته اند.پایان پیام/


ویدیو مرتبط :
استادپناهیان. نامه ی مقام معظم رهبری به جانان اروپایی