استاندارد: آسانسورهای معیوب دستگاه های دولتی پلمپ می شود


به گزارش روز یكشنبه روابط عمومی اداره كل استاندارد استان تهران، مسلم بیان اضافه كرد: كارشناسان این اداره كل در سال گذشته از 400 آسانسور فعال و قدیمی در دستگاه های دولتی و مراكز عمومی، بازرسی كردند كه در نتیجه آن مشخص شد فقط هشت آسانسور منطبق با استاندارد است.
وی ادامه داد: مطابق قوانین و مقررات باید علاوه بر تعمیرات، نگهداری ماهانه توسط شركت های نصاب مجاز، هر ساله بازرسی ادواری توسط شركت های بازرسی تائید صلاحیت شده به درخواست بهره برداران برای آسانسورها انجام تا اطمینان كامل از ایمین و عملكرد آنها حاصل شود.
بیات اضافه كرد: در بازرسی های انجام شده از این آسانسورهای معیوب، نواقص مشخص و مراتب به اطلاع مدیران و بهره برداران رسانده شده است كه متاسفانه با وجود تذكرات و اخطارهای كتبی و شفاهی به مدیران این مراكز و ارگان ها، فقط تعداد اندكی درصدد رفع نواقص آسانسورهای خود برآمدند و همچنان آسانسور ناایمن بسیاری از این مراكز فعال هستند.
وی تاكید كرد: با توجه به حفاظت از ایمنی و سلامتی شهروندان ناگزیریم در صورت اقدام نكردن این مراكز برای تائید ایمینی آسانسور خود، آسانسورهای آنها را پلمپ كنیم.
مدیركل استاندارد استان تهران، مراكز دارای آسانسور معیوب كه تاكنون به اخطارهای مكرر این اداره كل توجه نكرده اند را به شرح زیر اعلام كرد:
دانشگاه های علوم پزشكی شهید بهشتی، علامه طباطبایی، تربیت مدرس، صنعتی شریف، الزهرا، بیمارستان های نجمیه، لقمان حكیم، آرش، ضیائیان، دی، طالقانی، میلاد، ساسان، مركز درمانی مهدیه، وزارتخانه های تعاون، كار و رفاه اجتماعی و اقتصادی و دارایی، مراكز و نهادهای عمومی و اجرایی شامل سازمان اسناد، كتابخانه ملی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، صندوق بازنشستگی، سازمان هلال احمر، فرودگاه مهرآباد و پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران.
اقتصام**9189** 2023

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
استفاده از آسانسورهای غیر استاندارد در پایتخت