ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



بی خبری فدراسیون از 2 ملی‌پوش و سکوت در برابر اصحاب رسانه/ پول هست ولی اعزام‌ها لغو می‌شود!


به گزارش خبرگزاری فارس، تیم‌های ملی بوکس آماتور و حرفه‌ای کشورمان در حالی این روزها تمرینات خود را پیگیری می‌کنند که قرار است برای کسب سهمیه المپیک 2016 برزیل در مسابقات چین و آذربایجان شرکت کند. این دو رویداد آخرین فرصتی است که ملی پوشان می‌توانند شانس خود را برای رسیدن به "ریودوژانیرو" امتحان کنند.

سجاد محرابی و فروتن گل آرا نمایندگان وزن 60 و 75 کیلوگرم 2 بوکسوری هستند که شانس حضور در المپیک برزیل را دارند، اما 2 ملی پوش سوم دی ماه بدون کسب مجوز از سوی مسئولان فدراسیون راهی کشور چین شدند تا در اردوی مشترک با چینی ها شرکت کنند.

هر چند که مسئولان فدراسیون مدعی شده‌اند که اعزام آنها بدون کسب مجوز از فدراسیون بوده است، اما احتمالا برای حضور این دو ملی پوش در اردوی چینی‌ها دعوت نامه‌ای از سوی فدراسیون کشور میزبان به ایران ارسال شده است که حالا این دو بوکسور در اردوی مشترک حضور پیدا کرده‌اند. به هر حال امروز سی و سومین روزی است که مسئولان فدراسیون هیچ خبری از بوکسورهای حاضر در چین ندارند و همچنان مقابل سوال‌های اصحاب رسانه چراغ خاموش حرکت می‌‌کنند و سیاست سکوت را در پیش گرفته‌اند.  هر چند که ناطق نوری رئیس این فدراسیون دانشمندفرد را به عنوان سخنگوی فدراسیون معرفی کرده است، اما سخنگوی فدراسیون هم مدت‌ها است که پاسخگوی اصحاب رسانه نیست. سخنگویی که هیچ وقت در دسترس نیست.

اینکه چرا مسئولان فدراسیون پاسخ اصحاب رسانه‌ را نمی‌دهند جای تعجب دارد، اینکه چرا هماهنگی بین مسئولان فدراسیون وجود ندارد و هر کدام شرح حالی از اعزام نفرات اعزامی به چین داده‌اند، نشان می‌دهد بی نظمی بزرگی در بوکس حاکم است. اینکه چرا مسئولان فدراسیون به فکر رفع اختلافات بین مربیان تیم ملی نیستند واقعا جای تامل دارد!

شنیده شده که مدت‌ها است اختلافات عمیقی بین مربیان تیم ملی وجود دارد که هر کدام مدعی سرمربیگری در تیم ملی هستند که این موضوع باعث شده تا درگیری ها به اردوهای تیم ملی نیز کشیده شود. علیرضا استکی که از مربیان بدنساز سابق تیم ملی بود و پس از سال‌ها فعالیت در تیم ملی به عنوان مربی بدنساز حالا این روزها پا به عرصه مربیگری گذاشته و پس از فعالیت در کنار "ولادیمیر اوکراینی" به عنوان مربی تمرین دهنده به این باور رسیده است که می‌تواند مربی تیم ملی نیز باشد. متاسفانه مسئولان فدراسیون نیز قدرت تصمیم گیری ندارند و همین موضوع باعث شده تا رزومه روشن اکبر احدی سرمربی تیم ملی بوکس حرفه‌‌ای دیده نشود. شاید اختلافات حاکم بین این دو مربی به ظاهر دیده نمی‌شود، اما در بدنه بوکس ایران به راحتی قابل لمس است.

زبانه‌های آتش اختلافات در بین مربیان تیم ملی به طوری آشکار است که همگان بر این باور رسیده‌اند که باید مسئولان فدراسیون برای خاموش کردن شعله‌های آتش بین مربیان تیم ملی هر چه زودتر دست به انتخاب بزرگی بزنند و سرانجام تکلیف سرمربی تیم ملی را روشن کنند تا این انتخاب پایان اختلافات در تیم ملی بوکس باشد.

204 روز تا آغاز بزرگترین آوردگاه دنیا باقی مانده است و بدون شک بوکس ایران با چند ملی پوش در این رویداد بزرگ حضور خواهد داشت. بوکس ایران تا به امروز تنها یک سهمیه کسب کرده و برای بدست آوردن سهمیه‌های بیشتر باید در مسابقات کسب سهمیه المپیک که به میزبانی چین و آذربایجان برگزار می‌شود شرکت کند. حالا مهمترین سوال این است؛ بوکسورهای حاضر در لیگ حرفه‌ای که از شانس بیشتری برای حضور در المپیک برزیل برخور دارد هستند، زیر نظر چه کسی تمرین می‌کند؟ تیم ملی آماتور چطور، زیر نظر کدام مربی تمرینات خود را پیگیری می‌کنند؟

به هر حال اگر قرار است بوکس ایران در المپیک برزیل حضور داشته باشد، باید تیم ملی یک سرمربی داشته باشد و مربی منتخب با حضور در کنار ملی پوشان تا المپیک برزیل از تمام شرایط روحی و روانی بوکسور مطلع باشد، چرا که داشتن رابطه نزدیک مربی و بازیکن قطعا در روند مبارزات و کسب نتیجه تاثیر زیادی دارد، اما متاسفانه شاهد هستیم که تمرینات تیم‌های ملی( آماتور و حرفه‌ای) هرکدام زیر نظر یک مربی جداگانه پیگیری می‌شود که از حاصل تلاش این دو مربی قرار است تعدادی بوکسور راهی المپیک برزیل شوند و برای کشورمان افتخار آفرینی کنند، اما ملی پوشان اعزامی به برزیل با تفکرات کدام مربی قرار است در "ریودوژانیرو" وارد رینگ شوند؟!

به هر حال سال‌ها است که بوکس ایران همیشه درگیر حاشیه‌های خود ساخته است و مسئولان فدراسیون نیز مثل همیشه دست روی دست گذاشته و کنار رینگ به تماشای درگیری خانواده بوکس نشسته‌اند و حتی در برخی مواقع در آرامش درگیری آنها را تماشا می‌کنند، انتخاب نکردن سرمربی و به وجود آمدن حاشیه نمونه بارزی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

احمدناطق نوری رئیس فدراسیون بوکس است و هر تصمیمی که بگیرد؛ چه خوب و چه بد در رزومه مدیریتی او ثبت می‌شود، اینکه در طول سال بارها و بارها اعزام تیم ملی به مسابقات و اردوهای مختلف به دلیل عجیب کنسل می‌شود از آن دسته سوال‌هایی است که در گنجه فدراسیون بوکس خاک می‌خورد و کسی پاسخگوی کنسل شدن این اعزام‌ها نیست! آخرین شاهکار نیز عدم اعزام به مسابقات مجارستان بود که قرار بود بوکسورهای طی هفته‌های آینده به این مسابقات اعزام شوند که آن هم به دلایل نامعلومی کنسل شد و سخنگو  و مسئولان فدراسیون فعلا در قبال این اتفاق نیز سکوت کرده‌اند.

بودجه فدراسیون بوکس سالانه یک میلیاردو هشت‌ صد میلیون تومان است که این مبلغ برای رشته پر مدال المپیکی مثل بوکس بسیار اندک است، اما سوال این است که با همین بودجه‌آی که مسئولان فدراسیون در اختیار دارند تیم ملی را در سال جاری به کدام مسابقات معتبر اعزام کرده‌اند؟ اصلا در طول سال جاری چه تعداد اعزام به مسابقات برون مرزی داشته‌اند؟ چه تعداد میزبانی مسابقات بین المللی را در ایران برعهده داشته‌اند؟

حضور در مسابقات نوجوانان آسیا (خردادماه)، مسابقات بین‌المللی اسلواکی(خرداد‌ماه)، اردوی مشترک با تیم ملی اوکراین( هزینه حضور در اردوها بر عهده فدراسیون بوکس اوکراین بود)، حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند( شهریور‌ماه) و حضور در اردوی مشترک برای تیم ملی APB در آذربایجان تمام اعزام‌های بوکس ایران به مسابقات و اردوهای بین‌المللی در سال جاری بود.

بوکس ایران در آستانه آمادگی برای حضور در المپیک لندن نیازهایی بیشماری دارد که متاسفانه شاهد هستیم که مسئولان فدراسیون به دنبال رفع این نیاز‌ها نیستند. بوکس ایران نیاز به لیگ برتر دارد که متاسفانه سال‌ها است که این لیگ هم تعطیل شده است البته قرار بود این رقابت‌ها در ماه جاری پس از چند سال برگزار شود که آن هم  لغو شد.

راستی تکلیف مثبت اعلام شدن تست دوپینگ حسن شاهینی به کجا رسید؟ آیا کنفدراسیون آسیا مدال بوکسور ملی پوش کشورمان را پس گرفت؟ دلیل انتقاد‌های قهرمانان سابق تیم ملی از تصمیمات مسئولان فدراسیون بوکس چه بود؟ 

انتهای پیام/م

http://fna.ir/3V2FTO


ویدیو مرتبط :
سوژه روز؛ لغو دو نشست خبری در فدراسیون فوتبال