علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



شبکه تهران سه برنامه تولیدی خواهد داشت/ فعلا برنامه زنده نداریم


احسان کاوه مدیر شبکه تهران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت رسمی این شبکه از ابتدای دی ماه درباره برنامه های آن که در بستر اچ دی نمایش داده می شود، گفت: برنامه های ما در این شبکه تمایزی با دیگر شبکه ها دارد آنهم این است که به دلیل اچ دی بودن از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.

وی ادامه داد: همچنین ما بنا داریم برنامه ها را به شکلی استاندارد تولید کنیم. برنامه های تلویزیونی در هر گونه ای از جمله مستند، ترکیبی و... استانداردهایی دارند و ما می خواهیم این استانداردها را چه به شکل فرم و ساختار و چه به شکل فنی مثل نورپردازی، ریتم و موسیقی در برنامه ها پیاده کنیم.

کاوه با اشاره به جدول پخش برنامه ها در این شبکه عنوان کرد: قرار است در حوزه جدول پخش کنداکتور را هفتگی ببندیم چراکه مخاطب امروز در خاطرش نخواهد ماند که به طور مثال در چند روز آینده در کدام شبکه چه برنامه ای تولید می شود.

مدیر شبکه تهران با اشاره به برنامه های تولیدی این شبکه عنوان کرد: ما در حال حاضر در تدارک ساخت سه برنامه شامل یک مجموعه برنامه با ساختار مستند تلویزیونی، برنامه ای با ساختار رئالیتی شو و یک برنامه ترکیبی هستیم. از آنجایی که سازمان صداوسیما در تولید آثار نمایشی به دلیل هزینه بر بودن و زمانبر بودن آنها سیاست تمرکزگرایی را در پیش گرفته است در فاز اول فعالیت های این شبکه بنایی بر ساخت اثر نمایشی نداریم.

وی درباره تولید برنامه های زنده در این شبکه نیز توضیح داد: در حال حاضر برنامه زنده نخواهیم داشت چراکه معتقد هستم مهمترین دلیل یک برنامه زنده تعامل در لحظه مثل یک ارتباط تلفنی است و یا برنامه زنده باید برای پوشش دادن یک رخداد مثل جشنواره های فرهنگی و هنری باشد وگرنه یک برنامه خوش ریتم و با ساختار صحیح باید تولیدی باشد.

مدیر شبکه تهران درباره دیگر تفاوت های ساخت برنامه در شبکه تهران و با ظرفیت اچ دی با دیگر شبکه ها عنوان کرد: هزینه های تولید و پخش برنامه در این شبکه بالاتر است، با این حال می توان این هزینه ها را با مدیریت منابع کنترل کرد. یکی از فعالیت های ما در این شبکه برای تولید برنامه این است که در حال به کارگیری شیوه های نوین برنامه سازی هستیم، ما تحقیقاتی داشته ایم و از این روش های جدید برای کاهش هزینه ها استفاده می کنیم.

کاوه در پایان درباره ضرورت های مورد نظر در شبکه تهران عنوان کرد: جوان گرایی و استفاده از تکنولوژی های روز از جمله ضرورت هایی هستند که در این شبکه به کار خواهیم گرفت و تولید برنامه ها را بر این اساس آغاز کرده ایم.


ویدیو مرتبط :
سوتی شبکه ی سه و توهین به آرش برهانی در برنامه ی زنده