سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گزارشی از تحولات میدانی سوریه؛ هلاکت سرکرده النصره در حماه


گزارشی از تحولات میدانی سوریه؛ هلاکت سرکرده النصره در حماه تسنیم/ منابع سوری از پاکسازی چند منطقه در حومه لاذقیه و انهدام مقرهای سرکردگان گروه‌های تروریستی در حومه ادلب و کشته شدن سرکرده جبهه النصره در حومه حماه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری سوریه(سانا)،‌نیروهای ارتش سوریه با همکاری گروه‌های دفاع مردمی، روستاهای الکوم التحتانی(الکوم سفلی) و الکوم الفوقانی(الکوم علیا) و چند نقطه استراتژیک واقع در حومه شمالی لاذقیه را از اشغال گروه‌های تروریستی آزاد کردند.همچنین در عملیات منحصر به فرد یک یگان از نیروهای ارتش علیه مواضع گروه تروریستی جبهه النصره در روستای عقرب در جنوب غربی شهر حماه، تعدادی از مقرهای سرکردگان این گروهک کشته شدند. کشته شدن یک سرکرده جبهه النصره در روستای عقرب ملقب به ابومشعل و انهدام چند مقر سرکردگان تروریست‌ها در حومه ادلب از دیگر خبرهای مربوط به سوریه است.

جزئیات عملیات ارتش سوریه طی 24 ساعت گذشته
یک منبع نظامی گفت نیروهای ارتش سوریه تعدادی روستا و تپه‌های واقع در حومه شمالی لاذقیه را پس از درگیری‌های شدید با گروه‌های تروریستی که طی آن ده‌ها نفر از اعضای این گروه‌ها کشته و یا زخمی شدند،‌آزاد کردند.
این منبع افزود یگان‌هایی از ارتش با همکاری گروه‌های دفاع مردمی، در عملیات گسترده در حومه شمالی لاذقیه، تپه‌های مشرف به روستای الصراف و نقاط موسوم به 489،‌465 و 547 مشرف به محور الدره و گذرگاه الصراف را بازپس گرفتند.
این منبع گفت نیروهای ارتش همچنین توانستند با همکاری گروه‌های دفاع مردمی،‌ روستاهای المریج،‌کتف الخابی، الکرت التحتانی و الفوقانی و الارض الحرماء، تپه‌های الطاروع و المریج در اطراف شهرک سلمی واقع در 48 کیلومتری شمال شرقی شهر لاذقیه را پاکسازی کنند.
به گفته این منبع،‌نیروهای ارتش و گروه‌های دفاع مردمی با پیشروی در نبرد با گروه‌های تروریستی تکفیری، آخرین تجمع آنها در روستاهای الکوم التحتانی و الکوم الفوقانی و برخی نقاط استراتژیک در حومه شمالی لاذقیه را نابود کنند.
این منبع افزود نیروهای ارتش در حال جمع‌آوری بمب‌ها و مین‌های کارگذاشته شده از سوی گروه‌های تروریستی تکفیری در این مناطق هستند. نیروهای ارتش پیش از این روستای دویرکه و رویسه النمر را پاکسازی کرده بودند.
گروه‌های تروریستی تکفیری از جمله جبهه النصره و گروه‌های موسوم به لواء احرارالساحل و لواء السلطان عبدالحمید در حومه شمالی لاذقیه به ارتکاب جنایت مشغول هستند، تروریست‌های خارجی از طریق ترکیه با حمایت نظام این کشور به این گروه‌ها می‌پیوندند.

اوضاع میدانی حومه ادلب
از حومه ادلب خبر می‌رسد که یکی از سرکردگان گروه تروریستی جبهه النصره در عقرب کشته شده است.
یک منبع نظامی گفت نیروهای سوریه عصر دیروز در عملیات منحصر به فرد علیه مخفیگاه‌ها و تجمعات تروریست‌های موسوم به "جیش النصر" در تپه هواش و روستای الهبیط درحومه جنوبی ادلب، تعدادی از آنها را منهدم کردند و شماری از تروریست‌ها را از پای درآوردند.
باندجیش النصر از چندین گروه تروریستی تکفیری از جمله حرکه احرارالشام الاسلامیه تشکیل شده است که رژیم آل سعود از آن حمایت می‌کند، این باند به ارتکاب جنایت علیه بشریت در حومه حماه و ادلب می‌پردازد.
منابع میدانی نیز از کشته شدن دست‌کم 17 تروریست در عملیات منحصر به فرد ارتش سوریه علیه مقرها و مخفیگاه‌های گروه های تروریستی در روستای فیلون در هفت کیلومتری جنوب شهر ادلب و کشته شدن سامرحاج نجیب سرکرده گروه موسوم به لواء الانصار در منطقه جسرالشغور و شمار زیادی از تروریست‌های گروهش در عملیات ویژه ارتش سوریه خبر دادند.
گروه‌های تروریستی تکفیری هم به کشته شدن نجیب اعتراف کرده‌اند، گزارش‌ها به این اشاره می‌کند که نجیب مسئول عملیات غارت تجهیزات کارخانه شکر جسرالشغور و قاچاق آن به ترکیه بوده است.
در حومه حماه هم یک یگان از نیروهای ارتش در عملیات منحصر به فردی علیه مواضع تروریست‌های جبهه النصره در روستای عقرب در 30 کیلومتری جنوب غربی شهر حماه، مقر سرکردگان تروریست‌ها را منهدم کردند در این عملیات سرکرده جبهه النصره ملقب به ابومشعل به هلاکت رسید.
روستای عقرب در اطراف دشت الحوله قرار دارد جایی که تروریست‌هایی که بیشتر آنها گروه‌های تحت سرکردگی جبهه النصره هستند، در آن به ارتکاب جنایت دست می‌زدند، این گروه‌ها از انواع حمایت‌های مالی و تسلیحاتی آل سعود برخوردار هستند.
گروه‌های تروریستی تکفیری در رسانه‌های وابسته به خود در شبکه‌های ارتباط اجتماعی به کشته شدن محمد صوفان از سرکردگان باند تروریستی موسوم به جیش النصر در شهرک کفرنبوده در حومه شمالی حماه اعتراف کرده‌اند.

اوضاع میدانی حومه حمص
در حومه شمالی و شرقی حمص هم عملیات نیروهای ارتش به کشته و یا زخمی شدن شمار زیادی از تروریست‌های تکفیری و انهدام مقادیری سلاح و مهمات منجر شد.
یک منبع نظامی گفت یک یگان از نیروهای ارتش،‌تجمعات تروریست‌ها در شمال تپه‌های السهله و تپه ابوالسناسل و روستای تیرمعله در شمال شهر حمص را گلوله باران کردند که در نتیجه آن شمار زیادی از تروریست‌ها کشته و یا زخمی شدند، جبهه تروریستی النصره سرکردگی تروریست‌ها را برعهده دارد.
این منبع افزود یک یگان از نیروهای ارتش با هدف قرار دادن گروه‌های تکفیری در روستای کفرلاها، شماری از تروریست‌ها را از پای درآوردند. در عملیات نیروهای ارتش علیه تجمعات تروریست‌ها در روستای عسیله و روستای طلف در نزدیک استان حماه، چندین تروریست کشته شدند.
در حومه شرقی حماه هم عملیات متمرکز نیروهای ارتش علیه تجمعات تروریست‌های داعشی در شمال شرقی کوه الطار، شمار زیادی از تروریست‌ها کشته و یا زخمی شدند.
در حومه دیرالزور هم یک یگان از نیروهای ارتش سوریه، خودروی بمب‌گذاری تروریست‌های داعشی را در اطراف روستای عیاش منهدم کردند. نیروهای ارتش همچنین با گروه‌های تروریستی وابسته به داعش در روستاهای البغیلیه و عیاش درگیر شدند.
نیروهای ارتش سوریه سوم ژانویه گذشته توانسته بودند امنیت و ثبات را به روستای البغیلیه در نزدیکی دانشکده کشاورزی در حومه غربی دیرالزور بازگردانند.
در شهر دیرالزور هم نیروهای ارتش سوریه وارد درگیری‌های شدیدی با تروریست‌های داعشی در محله‌های الجبیله، الرشدیه و الحویقه شدند که به کشته و زخمی شدن شماری از تروریست‌ها و انهدام سلاح‌ها و مهمات آنها منجر شد.

اوضاع میدانی درعا
در درعا نیز عملیات نیروهای ارتش علیه گروه‌های تروریستی تکفیری مرتبط با رژیم صهیونیستی ادامه دارد. بر اساس این گزارش، یک منبع سوری گفت نیروهای ارتش سوریه به عملیات دقیق خود علیه تجمعات و کانون‌های تروریستی تکفیری مرتبط با دشمن اسرائیلی، ادماه دادند.
به گزارش تسنیم به نقل از سانا، این منبع افزود درعملیات منحصر به فرد نیروهای ارتش علیه تجمعات و کانون‌های تروریست‌های جبهه النصره و دیگر گروه‌های تکفیری در جنوب میدان بصری و محله‌های العباسیه و الکرک در درعاالمحطه، شماری از تروریست‌ها کشته شدند.
این در حالی است که گروه‌های تروریستی تکفیری از اقدام افراد ناشناس در قتل یکی از سرکردگان جبهه النصره ملقب به ابونبوت به همراه همراهش در شهرک الیادوده در حومه شمال غربی درعا خبر دادند.

انهدام مقرهای داعش در السویداء
در حومه شمال شرقی السویداء هم نیروهای ارتش سوریه مقرهای گروه تروریستی داعش و انبارهای حامل سلاح و مهمات این گروه را رد روستای اشیهب منهدم کردند
یگان‌هایی از ارتش سوریه با همکاری گروه‌های دفاع مردمی تا کنون تلاش‌های تروریست‌های داعشی برای نفوذ به مناطق مسکونی در اطراف دشت السویداء را ناکام گذاشته و از قاچاق سلاح و مهمات از طریق دشت‌های وسیع السویداء در مرزهای اردن و عراق جلوگیری‌ می‌کنند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
درعا-هلاکت سرکرده گروه تکفیری النصره در کمین ارتش سوریه