سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



عدم تشخیص تعادل در کورتیزول خون باعث مرگ می‌شود


به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، محمد رضا بختیاری - دبیر علمی نهمین کنگره بین المللی و چهاردهمین کنگره کشوری ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی اظهار داشت: یکی از محورهای مهم کنگره امسال چالش‌های آزمایشگاهی در بیماریهای غده فوق کلیه است که ساخت و ترشح هورمون‌های متعدد و مهمی را در بدن برعهده دارد، غده فوق کلیه یا آدرنال از دو بخش اصلی قشری و مرکزی تشکیل می‌شوند و کورتیزول یکی از مهمترین هورمون‌های بدن است که در بخش قشری آدرنال در پاسخ به استرس و یا کمبود گلوکز خون تحت تحریک هورمون ACTH ساخته می‌شود.

نایب رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی گفت: افزایش و کاهش کورتیزول خون به‌طور اولیه یا ثانویه بیماری‌های مهمی را باعث می‌شود که چنانچه به موقع مشخص و درمان نشوند عوارض جدی و حتی مرگ بیمار را در پی خواهد داشت.

بختیاری عنوان کرد: امروزه علت تشخیص و درمان افزایش و میزان کاهش کورتیزول کاملاً به آزمایشگاه بالینی وابسته است و از تست‌های متعددی به این منظور استفاده می‌شود و اندازه‌گیری هورمون کورتیزول با روش‌ها و دستگاه‌های پیشرفته در نمونه خون، ادرار و بزاق برای تشخیص صحیح و دقیق حالات بیماری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی هدف از نهمین کنگره بین المللی و چهاردهمین کنگره کشوری ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی را که هر ساله در اوایل اردیبهشت ماه همزمان با روز ملی آزمایشگاه بالینی برگزار می‌شود تبادل تجربیات، نظریات و یافته‌های علمی اساتید و صاحب نظران خارج از کشور برشمرد و عنوان کرد امسال نیز علاوه بر کسب مجوز بین المللی از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با افتخار اعلام می‌کنیم که نهادهای معتبر بین المللی مثل فدراسیون بین المللی شیمی بالینی و طب آزمایشگاهی (IFCC ) و فدراسیون اروپایی طب آزمایشگاهی (EFLM ) از کنگره اعلام حمایت کرده‌اند و در کنگره حضور خواهند داشت.

بختیاری در پایان با اشاره به اینکه نهمین کنگره بین المللی و چهاردهمین کنگره کشوری ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی از تاریخ 31 فروردین تا 3 اردیبهشت ماه 1395 برگزار می‌شود،از تمام فعالان حوزه علوم آزمایشگاهی دعوت کرد تا در این کنگره شرکت کنند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
عدم تعادل U2 و .......