روش باز کردن قفل دستگاههای اندرویدی بدون رمز


کاربرانی که معمولا نگران انتشار فایلهای موبایل هستند معمولا رمز های سختی را برای ورود به گوشی و یا تبلت خود انتخاب می کنند.با پیشرفته شدن این گجت ها روش رمز گذاری نیز پیشرفت کرده است.اما گاهی اتفاق می افتد که الگوی رمز و یا پسورد را فراموش کرده و با چالش سختی رو به رو شوند.بهترین راه حل یادگیری روشهای دور زدن و باز کردن قفل اندروید بدون رمز است.

اما متاسفانه هیچ یک از این راهکارها، قابل استفاده برای هر نوع دستگاه نخواهند بود. در صورتی که مشخصات نام کاربری جی میل و رمز عبور این حساب را داشته باشید، در همان وهله اول می توانید وارد گوشی شوید اما در غیر این صورت، فرایند بازکردن قفل، کمی پیچیده تر خواهد بود.در ادامه سعی خواهیم کرد راهکارهایی متنوع را به شما آموزش دهیم تا بتوانید از یک یا چند راهکار به منظور بازکردن قفل دستگاه اندرویدی خود استفاده کنید.

استفاده از سیستم مدیریت دستگاه های اندرویدی

برای تبلت ها و گوشی های اندرویدی جدید سرویسی به نام Android Device Manager یکی از بهترین راهکارهای موجود در این زمینه است. در صورتی که در دستگاه اندرویدی خود وارد حساب کاربری گوگل شده باشید، می توانید با استفاده از هر دستگاه هوشمند و یا رایانه ای، از طریق مراجعه به این لینک به سرویس یادشده دسترسی داشته باشید. حالا کافی است بر روی گزینه Lock کلیک کنید تا سرویس مدیریت دستگاه های اندرویدی با دستگاه شما ارتباط برقرار کند. در صورتی که این سرویس در یافتن دستگاه شما مشکل دارد کافی است چندبار روی دکمه رفرش مرورگر خود کلیک کرده تا در صورت سازگاری، ارتباط با دستگاه شما برقرار شود.

پس از کلیک بر روی گزینه Lock باید درخواستی به منظور واردکردن یک گذرواژه جدید مشاهده کنید. درخواستی که جایگزین الگو، پین یا گذرواژه فراموش شده شما خواهد شد. با وارد کردن دو مرتبه ای گذرواژه جدید، مجددا روی گزینه Lock کلیک کنید تا فرایند به پایان برسد.

روش هک و باز کردن قفل گجت های اندروید ، روش باز کردن قفل اندروید ، هک دستگاههای اندرویدروش هک و باز کردن قفل گجت های اندروید ، هک دستگاههای اندروید ، هک گوشی اندروید

استفاده از سرویس Find My Mobile سامسونگ

در صورتی که از دستگاه های اندرویدی شرکت سامسونگ استفاده می کنید، راه حل مشابهی با راهکار پیش، اما این بار در قالب سرویس Find My Mobile پیش روی شما قرار خواهدگرفت. کافی است به وب سایت سامسونگ رفته و وارد حساب کاربری خود شوید. متاسفانه در صورتی که حساب کاربری سامسونگ نداشته باشید، این راه حل قابل استفاده نخواهد بود. با ورود به حساب کاربری، کافی است روی گزینه Lock My Screen در قسمت سمت چپ صفحه کلیک کنید. در این قسمت کافی است یک پین جدید را در کادر اول وارد کنید و روی گزینه Lock در قسمت پایین صفحه نمایش کلیک کنید. با گذشت یک تا دو دقیقه، گذرواژه شما مطابق با پینی که وارد کرده اید تغییر خواهد کرد تا از آن در بازکردن قفل دستگاه خود استفاده کنید.

روش هک و باز کردن قفل گجت های اندروید ، هک گوشی اندروید ، هک تبلت اندروید

استفاده از قابلیت Forgot Pattern

در صورتی که دستگاه شما اندروید 4.4 یا نسخه های پایین تر دارد، می توانید از قابلیت Forgot Pattern استفاده کنید. پس از 5 بار تلاش برای بازکردن قفل دستگاه اندرویدی، پیغامی مبنی بر "مجددا پس از گذشت 30 ثانیه تلاش کنید" را شاهد خواهید بود. در مدت زمان نمایش این پیام، گزینه Forgot Pattern در قسمت پایین صفحه نمایش را لمس کنید. در این قسمت کافی است گزینه Enter Google account details را انتخاب کنید (بسته به برند دستگاه اندرویدی شما ممکن است مستقیما به این گزینه ارجاع داده شوید) حالا کافی است آدرس حساب جی میل و گذرواژه خود را وارد کنید تا گوگل ایمیلی به همراه الگوی بازکردن قفل صفحه را برای شما ارسال کند و یا اینکه بتوانید این الگو را تغییر دهید.

روش هک و باز کردن قفل گجت های اندروید ، هک تبلت اندروید ، مدیریت دستگاه اندروید

بازگشت به تنظیمات کارخانه

اگر نیاز به ورود سریع به دستگاه اندرویدی خود دارید و نگران از دست رفتن اطلاعات موجود روی گوشی هوشمند خود نیستید، بسته به نوع دستگاه اندرویدی خود می توانید به روش های متفاوتی وارد رابط کاربری در قالب ریکاوری شوید. در بسیاری از گوشی ها کافی است پس از خاموش کردن دستگاه، کلیدهای روشن شدن و کاهش صدا را باهم نگه دارید تا منوی بوت لودر اندروید در مقابل شما ظاهر شود. با انتخاب گزینه Recovery Mode که معمولا با استفاده از کلید کاهش صدا می توانید در منو پیمایش کنید و با استفاده از کلید افزایش صدا یا پاور، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید و پس از ورود به منوی ریکاوری، کافی است گزینه Wipe data/factory reset را انتخاب کنید تا با اتمام فرایند (که البته اطلاعات موجود روی دستگاه شما را نیز از بین خواهد برد)، قفل دستگاه شما باز شود. حالا کافی است گزینه Reboot System Now را انتخاب کنید تا گوشی شما مجددا راه اندازی شود و قفل آن پاک شود.

روش هک و باز کردن قفل گجت های اندروید ، مدیریت دستگاه اندروید ، فراموش کردن رمز اندروید

استفاده از ADB به منظور حذف فایل گذرواژه

استفاده از این راهکار تنها در صورتی کاربردی خواهد بود که پیش از این گزینه USB debugging را در منوی گوشی خود فعال کرده باشید ( و یا با استفاده از فرامین adb بتوانید این منو را از طریق فست بوت فعال کنید) حالا کافی است گوشی خود را با کابل یو اس بی به رایانه متصل کرده و پنجره خط فرمان را در همان پوشه ای که adb را نصب کرده اید، بازکنید (با جستجویی ساده می توانید تمامی مراحل نصب و راه اندازی adb را مشاهده کنید.) حالا کافی است فرمان زیر را تایپ (یا کپی) کرده و کلید Enter را بزنید.

adb shell rm /data/system/gesture.key

حالا با راه اندازی مجدد گوشی، این قفل غیرفعال خواهد شد. فراموش نکنید که این غیرفعال شدن قفل، موقتی بوده و باید یک الگو یا گذرواژه را پیش از راه اندازی مجدد وارد کنید.

در صورتی که دستور یادشده کار نکرد می توانید از مجموعه دستورات زیر در خط فرمان استفاده کنید:

روش هک و باز کردن قفل گجت های اندروید ، فراموش کردن رمز اندروید ، نحوه باز کردن قفل اندروید

راه اندازی مجدد در حالت Safe Mode

در صورتی که قفل دستگاه اندرویدی شما از طریق یک برنامه جانبی (و نه خود سیستم عامل اندروید) تنظیم شده، ساده ترین راه برای دورزدن این قفل، راه اندازی گوشی در حالت Safe Mode خواهد بود. در اکثر گوشی های اندرویدی می توانید از طریق منوی پاور (خاموش و روشن کردن گوشی)، با نگه داشتن طولانی مدت انگشت روی گزینه Power Off، در پاسخ به پرسش راه اندازی در حالت Safe Mode، گزینه OK را لمس کنید.

با راه اندازی مجدد گوشی در حالت Safe Mode می توانید با استفاده از گزینه Clear Data برای آن برنامه یا حذف کامل نرم افزار مشکل ساز، راه اندازی مجدد به منظور ورود به حالت عادی را سازمان دهی کنید.

روش هک و باز کردن قفل گجت های اندروید ، نحوه باز کردن قفل اندروید ، باز کردن قفل اندروید بدون رمز

خراب کردن عمدی رابط کاربری قفل صفحه نمایش

در صورتی که دستگاه شما رمزگذاری شده و از سیستم عامل اندروید نسخه 5.0 یا 5.1.1 استفاده می کند راهکار دیگری برای دور زدن قفل صفحه نمایش (تنها در صورتی که از کلمه رمز در رابط قفل گوشی استفاده کرده باشید نه از الگو) در اختیار خواهید داشت. به منظور استفاده از این راهکار کافی است گزینه Emergency Call روی قفل صفحه نمایش را لمس کنید و از رابط کاربری شماره گیر برای وارد کردن 10 ستاره پشت سر هم استفاده کنید. حالا با دوبار لمس این کادر، محتویات وارد شده را انتخاب و گزینه Copy را لمس کنید. این محتویات را در همین کادر به کرات جایگذاری کنید تا تعداد کاراکترهای واردشده، دوبرابر شوند. این روند را آنقدر تکرار کنید تا این کادر دیگر امکان های لایت کردن کاراکترها را به شما ندهد.

حالا مجددا به قفل صفحه نمایش بازگردید و میان بر دوربین را اجرا کنید. این این جا و از طریق منوی پایین رونده روی آیکون تنظیمات لمس کنید تا پنجره ای به منظور واردکردن گذرواژه پیش روی شما قرارگیرد. با نگه داشتن طولانی مدت انگشت، گزینه Paste را انتخاب کنید. این روند را بارها و بارها تکرار کنید. پس از واردکردن تعداد کافی از این کاراکترها، قفل صفحه نمایش با مشکل مواجه خواهد شد و از کار می افتد تا بتوانید به رابط کاربری گوشی دسترسی پیدا کنید.

روش هک و باز کردن قفل گجت های اندروید ، باز کردن قفل اندروید بدون رمز ، باز کردن قفل اندروید


ویدیو مرتبط :
آموزش باز کردن قفل رمز مکانیکی