سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سفیر ایران در آلمان بر گسترش روابط اقتصادی با اروپا تاکید کرد


به گزارش ایرنا، ماجدی روز پنجشنبه در کنفرانس «سرمایه گذاری ایران» که در شهر فرانکفورت آلمان برگزار شد، تصریح کرد، ایران به دنبال روابط و همکاری اقتصادی درازمدت و واقعی برای همگرایی در اقتصاد جهان و پیوستن به شبکه جهانی تولید، تجارت و سرمایه گذاری است.
وی گفت، نخستین انتخاب ایران برای حضور دوباره در عرصه اقتصاد جهان، منطقه اروپا و به ویژه آلمان است.
سفیر ایران در آلمان همچنین بر لزوم توسعه و اجرای شکل جدیدی از روابط اقتصادی با اروپا که همکاری های باثبات و درازمدت را تضمین کند، تاکید کرد.
این دیپلمات ایران در ادامه گفت: اقدام کلیدی برای رسیدن به این هدف، سرمایه گذاری خارجی است که این مسئله برای طرف ایرانی مهم و اساسی به شمار می رود.
ماجدی همچنین به انجام اقدام هایی جدی در راستای خصوصی سازی در ایران اشاره کرد.
همایش دو روزه سرمایه گذاری ایران با عنوان «گردهمایی تجاری ایران - اروپا» از دیروز (چهارشنبه) باهدف بررسی فرصت های تجاری ایران در دوران پساتحریم، در شهر فرانکفورت آلمان آغاز به کار کرد.
در این همایش که با حضور هیات های عالی رتبه ای از مقام های ارشد ایرانی و اروپایی و رهبران تجاری ایران برگزار می شود، فضای بازرگانی جدید ایران برای آن دسته از نمایندگان شرکت های اروپایی تشریح می شود که علاقه مند به کسب اطلاعات جدید و دست اول درباره طرح های بخش های خصوصی و دولتی ایران در سال های آتی هستند.
طرح های مهم زیربنایی ایران در بخش های صنعت، معادن، پتروشیمی، انرژی، آب، حمل و نقل و توسعه شهری بسیار مورد علاقه شرکت های اروپایی است و از زمان دستیابی به توافق تاریخی هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در 14 ژوئیه (23 تیر)، نمایندگان شرکت های تجاری آلمان به امید امضای توافقات به ایران گسیل شدند.
اتاق بازرگانی و تجارت آلمان (DIHK) صادرات 10 میلیارد یورویی به ایران را در چهار سال آتی در نتیجه لغو تحریم ها هدف قرار داده است.
ایران و آلمان سابقه همکاری بازرگانی طولانی دارند و همواره این کشور بزرگترین طرف تجاری تهران در دوران گذشته بوده است، اما در سال 2001 این جایگاه به ایتالیا واگذار شد و آلمان در رتبه دوم قرار گرفت.
اروپام** 9234 ** OT ** 1561**1613

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تاکید ایران و آفریقای جنوبی بر گسترش روابط اقتصادی و تج