سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حقایقی جالب و عجیب در مورد سه شرکت بزرگ فناوری دنیا (قسمت اول: گوگل)


حقایقی جالب و عجیب در مورد سه شرکت بزرگ فناوری دنیا (قسمت اول: گوگل)

آی بایت/ اگر به شما بگویند به طور اتفاقی نام سه شرکت بزرگ تکنولوژی را بدون فکر کردن به زبان بیاورید، قطعا خواهید گفت: گوگل، مایکروسافت، اپل
در میان سه شرکت بالا, مایکروسافت از همه آنها قدیمی تر می باشد و دارای iron grip در محاسبات کامپیوتری است.
اپل متولد بعدی می باشد که البته به لطف سبک تولیدات خاص خود مانند آیفون و آی پد، توانسته است در دنیا محدوده قلمروی بزرگی را تصاحب کند.
گوگل جوانترین و مسلما با نشاط ترین در میان این سه شرکت می باشد.
تمامی شرکت های بزرگ دارای افسانه هایی در پیشینه خود می باشند. حقایق و داستان های عجیب و جالب توجهی که نشان دهنده یک موضوع بزرگ می باشد.

حقایق جالب در مورد گوگل:
۱- شعار رسمی گوگل در همه جا شناخته شده است “˜Don’t be evil”. این جمله به فلسفه شرکت باز میگردد، چرا که این فلسفه بیان میکند شما می توانید بدون زیان آور بودن بودن پول بدست آورید. این بیان به وسیله Paul Buchheit ابداع شده است.

۲- سرگی برین و لری پیج اطلاعات زیادی در مورد زبان HTML در اختیار ندارند، به همین علت بود که طرح اولیه صفحه گوگل دارای طراحی لخت و بسیار ساده بوده است.
طراحی بسیار ساده اولیه باعث شده بود که کاربران تنها رو به روی سیستم نشسته و در صفحه نمایش جست و جو کنند.

۳- تنها تعدادی کمی از شما می دانید که در سال ۲۰۰۶ فعل “گوگل” توسط دو دیکشنری Merriam Webster Collegiate و Oxford English شناخته شد. البته این کلمه به معنای استفاده از موتور جست و جو برای بدست آوردن اطلاعات در اینترنت می باشد.

۴- کاربران در این موتور جست و جو می توانند به ۳۵ زبان غیر انگلیسی از جمله: چینی، یونانی، ایسلندی، مجارستانی، استوایی، فارسی و … به جست و جو مطالب مورد نظر خود بپردازند. تا به امروز هیچ درخواستی مبنی به دریافت سایت گوگل در خارج از جو زمین صورت نگرفته است، اما گوگل دارای یک رابط Klingon می باشد که اگر تصمیم به انجام چنین کاری گرفته شد تنها یک روز برای این کار زمان لازم است.

۵- زمانی که لری پیج و سرگی برین نخستین سرور خود را برای تست کد PageRank مونتاژ کردند آنها ۴ گیگابایت HDD را در یک کابین ساخته شده از آجر های اسباب بازی قرار دادند.

۶- هسته موتور رتبه بندی سیستم گوگل، PageRank نامیده می شود. به این وسیله به هر صفحه یک رنک مشخص تخصیص داده شده است که رتبه ی آن را در میان نتایج حاصل از جست و جو در موتور جست و جوی گوگل مشخص می کند.
این اصطلاح از عملکرد این سیستم گرفته نشده است بلکه این کلمه از موسس گوگل لری پیج گرفته شده. در روزهای اولیه به این امکان BackRub گفته می شد.

۷- یک جست و جو در گوگل به چه مقدار انرژی نیاز دارد؟ گوگل بیان کرده که برای هر جست و جو به مقدار ۱ کیلو ژول انرژی نیاز است که این مقدار تقریبا به معنای انتشار ۲ گرم CO2 در هر جست و جو است.


ویدیو مرتبط :
ایده جالب بزرگ ترین شرکت تبلیغات محیطی دنیا