سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بازداشت شهروند آمریکایی به اتهام تهیه خودروهای انتحاری در افغانستان


به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دادگاه نیویورک یک شهروند آمریکایی را به استفاده از سلاح‌های با قدرت تخریب بالا علیه پایگاه‌های این کشور در افغانستان متهم کرد.

«مهند محمود الفارق» 30 ساله شهروند آمریکایی که پاکستانی الاصل است در صورت اثبات اتهامش، حداقل 7 سال و حداکثر به حبس ابد محکوم خواهد شد.

براساس اسناد ارائه شده به دادگاه، شهروند آمریکایی متهم به تهیه خودروهای انتحاری برای حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا در افغانستان است.

در 19 ژانویه 2009 میلادی، دو عامل انتحاری با خودروهای حامل مواد منفجره برای هدف قرار دادن پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان حمله کردند و یکی از این خودروها در جریان این حمله منفجر شد و عامل انتحاری دیگر موفق به انفجار خودروی خود نشد.

اسناد ارائه شده به دادگاه نشان می‌دهند که اثر انگشت این شهروند آمریکایی بر روی برچسب مواد منفجره خودروی انتحاری منفجر نشده، یافت شده است.

دادگاه نیویورک فاش کرد که شهروند آمریکایی متهم از دسامبر 2006 تا سپتامبر 2009 میلادی، مواد منفجره برای گروه القاعده فراهم می‌کرده است.

«جان کارلین» معاون دادستان کل نیویورک، گفت: باتوجه به نقش فارق مبنی بر تهیه خودروهای انتحاری برای حمله به پایگاه‌های آمریکا در سراسر افغانستان، وی متهم به کشتن نظامیان آمریکایی در این کشور است.

وی افزود: مبارزه با تروریسم مهمترین اولویت اداره امنیت ملی آمریکاست و ما از هرابزاری برای به دادگاه کشاندن کسانی که قصد صدمه زدن به نظامیان آمریکایی در افغانستان را دارند، استفاده می‌کنیم.

براساس اسناد ارائه شده به دادگاه، این شهروند آمریکایی و دو نفر دیگر برای جنگ علیه نیروهای آمریکایی، کانادا را به مقصد پاکستان ترک کرده بود.

انتهای پیام/.


ویدیو مرتبط :
بازداشت زنی به اتهام قتل