سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



غرب به ائتلاف روسیه و ایران برای مبارزه با داعش ملحق می‌شود/ بحران لیبی قبل از سوریه حل نمی‌شود


«رجب معتوق» دبیرکل اتحادیه بین‌المللی سندیکاهای کارگران عرب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق در خصوص اظهارات وزیر خارجه لیبی مبنی بر سرازیر شدن تروریست‌های سوریه به لیبی اظهار داشت: اظهارات وزیر خارجه لیبی بی دلیل بیان نشده و اولین بار هم نیست که مقامات لیبی اعلام کرده‌اند شمار زیادی از تروریست‌های عرب و غیر عرب از جمله چچنی‎‌ها و دیگر اتباع خارجی از سوریه و عراق بازگشته‌اند.

وی افزود: شواهد زیادی حاکی است که تروریست‌ها با قایق‌هایی از بنادر ترکیه خود را به بنادر لیبی و  به خصوص منطقه الوسطی لیبی همچون بندر مصراته و سرت می‌رسانند که کاملا مثل منطقه الرقه سوریه یک منطقه داعشی‌نشین در شمال آفریقاست.

معتوق گفت: تا زمانی که بحران سوریه خاتمه نیافته، تروریسم سرکوب نشده و حیات سیاسی در این کشور جان دوباره نگرفته است، ورود به جنگ در لیبی برای مبارزه با تروریسم غیرممکن است.

این مسئول اتحادیه‌های کارگری عرب با تاکید بر اینکه جامعه بین‌المللی هرگز جبهه جدیدی با داعش در لیبی باز نخواهد کرد، گفت: گسترش داعش در لیبی بسیار زیاد شده و بسیاری از شهرهای لیبی چه در شرق این کشور و چه در وسط و غرب آن در دست داعش است.

وی افزود: همانگونه که می‌دانیم لیبی کشور پهناوری است که با هرج و مرج امنیتی و فقدان حکومت مرکزی روبروست که بتواند با تروریسم روبرو شود و از ارتشی قدرتمند برای مقاومت برخوردار نیست.

معتوق قضیه لیبی را کاملا از سوریه جدا دانست و گفت: غربی‌ها هم رسیدگی به پرونده لیبی را تا مشخص شدن وضعیت سوریه به تاخیر انداخته‌اند اگرچه «کوپلر» فرستاده جدید سازمان ملل در لیبی است که برای کمک به بهبود اوضاع در لیبی تلاش می‌کند.

این مسئول سوری گفت: در واقع امر، امیدی به دستیابی لیبی به ثبات در آینده نزدیک و تشکیل دولت وحدت ملی که قادر به تعامل با جامعه بین‌المللی در مبارزه با تروریسم باشد، وجود ندارد.

معتوق ادامه داد: تروریسم در لیبی رو به رشد است، جهان، آمریکا، جامعه بین‌المللی و سازمان ملل همگی می‌دانند که لیبی پناهگاه امن بزرگی برای تروریسم در شمال آفریقا شده و اگر غربی‌ها مقاصد جدی برای مبارزه با تروریسم داشتند باید از مدت‌ها قبل و نه اکنون به فکر می‌افتادند.

وی تصریح کرد: بنابراین به نظر من غرب الان برای مبارزه با تروریسم در لیبی عجله‌ای ندارد چرا که هسته بزرگ‌تر تروریست‌ها در سوریه است و غرب درصدد است با تغییر راهبرد و سیاست‌های خود در مبارزه با تروریسم به ائتلاف روسیه و ایران در این امر ملحق شود.

این مسئول سوری درباره ملحق نشدن ارتش‌های عربی به ائتلاف جدید مبارزه با تروریسم که روسیه فرماندهی آن را برعهده دارد، گفت: نباید خودمان را در این قضیه خسته کنیم ارتش‌های عربی ثابت کرده‌اند که ابزار کارآمدی برای دفاع از سرزمین خود هستند، در حالی که ما  زمانی گمان می‌کردیم که آنها خود را برای آزادی فلسطین آماده می‌کنند، اما می‌بینیم که امروز آنها جای نیروهای امنیتی کشورشان هستند که مسئولیت حفظ امنیت در داخل هر کشوری را برعهده دارد.

معتوق تاکید کرد: در حالی که ارتش سوریه قریب به پنج سال با قدرت تمام در جنگی تمام عیار با تروریست‌ها به سر می‌برد، ارتش عراق بر اساس تصمیم آشکار آمریکا از زمان تجاوز این کشور به عراق و سقوط بغداد تجزیه شده است.

وی افزود: اما ارتش الجزایر هم در دهه نود که دهه سیاه خوانده شده بود، تجربه مشابه سوریه در مبارزه با تروریسم را داشته و توانست امنیت و ثبات را به این کشور بازگرداند.

مسئول اتحادیه کارگری عرب گفت: ارتش مصر نیز همه تلاش خود را برای مقابله با گروه های تروریستی در صحرای سینا و دیگر مناطق این کشور به کار بسته است.

وی افزود: در هر حال نبرد با تروریسم تنها کار کشورهای منطقه نیست بلکه یک نبرد بین المللی است و همکاری جامعه بین‌المللی را می‌طلبد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
ائتلاف چهار جانبه ایران،روسیه،سوریه،عراق؛علیه داعش