سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تاکید استاندار خراسان رضوی بر برآورد خسارات بارشهای اخیر و جبران آن


به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری در وز سه شنبه علیرضا رشیدیان در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، اقدام اولیه در بحران ها را پیشگیری دانست و افزود: اطلاع رسانی، پیشگیری، هماهنگی بین دستگاه ها و نیروهای انسانی، تلاش برای جبران خسارات و بازگشت به شرایط عادی در این مواقع باید در دستور کار قرار گیرد.
وی با قدردانی از اقدامات دستگاه های اجرایی استان در مدیریت بارندگی های اخیر برای کاهش خسارات احتمالی آن، گفت: با اقدام بموقع در پاکسازی بستر و حریم رودخانه کشف رود و ایمن سازی مسیل ها، صدمات تا حدود زیادی کاهش یافت.
وی با تاکید بر لزوم مدیریت صحیح روانابها از طریق اجرای طرحهای آبخوانداری و آبخیزداری تصریح کرد: با جمع آوری مناسب آبهای ناشی از بارندگی می توان به روند بهبود ذخایر آبهای زیرزمینی کمک کرد.
وی با بیان اینکه حدود 35 درصد از اراضی استان در مناطق سیل خیز واقع شده، اظهار کرد: با اتخاذ اقدامات پیشگیرانه و توسعه فضای سبز می توان خسارت ها را تا حدود زیادی کاهش داد.
رشیدیان با اشاره به قطع آب برخی از مناطق مسکونی شهر مشهد در روزهای گذشته، گفت: توسعه زیرساخت ها و انجام فعالیت های لازم برای بهبود ساختارهای مهندسی با هدف کاهش فشار به شهروندان قبل از بروز بحران ضروری است.
وی بر لزوم مدیریت ترافیک و امنیت شهر در مواقع بحران، استفاده از کمک های نیروهای مسلح در صورت نیاز، تجهیز بناها در مقابل خطرات، شناسایی نقاط حادثه خیز در اثر سیلاب ها و تهیه شیوه نامه لازم برای کاهش سوانح در آنها، نظارت بر شبکه آب و فاضلاب شهری و جمع آوری مناسب پسابها، ارائه کمک به خانواده های مددجوی بهزیستی و کمیته امداد، که بر اثر بارندگی ها دچار خسارت شده اند، و شناسایی و احصای مشکلات مربوط به رفع آبگرفتگی معابر تاکید کرد.
استاندار خراسان رضوی، دستگاه های اجرایی را موظف کرد تا با مستندسازی اقدامات خود در روزهای گذشته و ارسال آن برای ستاد مدیریت بحران زمینه را برای شناسایی نقاط ضعف و رفع آنها فراهم کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: از اول فروردین امسال تاکنون 65 میلی متر بارندگی در استان صورت گرفته که این میزان معادل 31 درصد میانگین بلندمدت است.
حجت علی شایانفر با بیان اینکه در مشهد طی 24 ساعته گذشته 14 میلی متر باران باریده، افزود: با این میزان بارندگی تاکنون 31 درصد حجم سدهای موجود پر شده است.
وی با تاکید بر لزوم مدیریت یک پارچه بحران های احتمالی در مناطق شهری، اظهار داشت: شیوه نامه تشکیل ستاد مدیریت بحران توسط وزارت کشور به شهرداری مشهد ابلاغ شده که با اجرایی شدن آن زمینه بهبود عملکردها تا حدود زیادی افزایش می یابد.
1906/5132

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
حضور پرشکوه مردم مشهد و استاندار خراسان رضوی برای استقبال از خانواده شهید محسن حججی