سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



درگیری و تظاهرات در شیکاگو، سخنرانی ترامپ را لغو کرد


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شهر شیکاگو عصر جمعه (به وقت محلی) به واسطه حضور دونالد ترامپ نامزد جنجالی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، شاهد تظاهرات گسترده و درگیری بین حامیان و مخالفان او بود.

قرار بود ترامپ در این شهر سخنرانی انتخاباتی داشته باشد، اما همین درگیری‌ها موجب شد تا وی نتواند در محل سخنرانی حضور یابد و به ناچار برنامه را «به دلیل نگرانی‌های امنیتی» لغو کرد.

ترامپ که به دلیل اتخاذ مواضع رادیکال و با دو قطبی کردن فضا جامعه آمریکا توانسته طرفداران زیادی به خود جلب کند، روز گذشته بار دیگر به نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان پرداخت و مسلمانان را دشمنان آمریکا خواند.

در تظاهرات گسترده‌ای که امروز در برابر محل برگزاری سخنرانی ترامپ برگزار شد، شماری از مسلمانان نیز حضور یافته و علیه وی شعار دادند. 

در جریان این اعتراضات، اوضاع در محل سخنرانی به قدری متشنج شد که کار به زد و خورد بین طرف‌ها کشید و تعدادی از معترضان هم تلاش کردند تا خود را به پشت تریبون برسانند. 

حمله به مهاجرین آمریکای لاتین، وعده دیوارکشی در مرزهای جنوبی آمریکا، اتهام‌زنی به مسلمانان و موضع‌گیری‌های غیرمتعارف در مباحث خارجی، از جمله اقداماتی است که ترامپ را که تا چند ماه پیش به واسطه فعالیت در زمینه املاک و مستغلات و صنعت سرگرمی مشهور بود، به نامزد جنجالی این دوره انتخابات آمریکا بدل کرده است.

وی در رقابت‌های درون حزبی جمهوری‌خواهان، با اختلاف نسبتا قابل توجه، در صدر قرار دارد، اما بسیاری از سران حزب خواستار جلوگیری از پیروزی وی هستند.

انتهای پیام/ق


ویدیو مرتبط :
تظاهرات در شیکاگو بر علیه پلیس