سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



قیمت روی بخش قابل توجهی از کالاهای مصرفی «غیر واقعی» است


محمد محمدی مدیرکل تعزیرات استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، درباره غیرواقعی بودن قیمت درج شده روی برخی کالاها گفت: همان‌طور که اگر گواهی بهداشت یا علامت استاندارد روی کالا غیرواقعی باشد موجب سلب اطمینان مردم خواهد شد، اگر قیمت مصرف‌کننده نیز غیرواقعی باشد موجب بی‌اعتمادی مردم می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس مقررات، درصد سود تولید‌کننده، وارد‌کننده، عمده‌فروش و خرده فروش مشخص شده است. برابر جدول درصد ضرایب سود و هزینه‌های عمده‌فروشی و خرده‌فروشی کالا، مصوبه کمیسیون هیئت عالی نظارت، میانگین سود عمده‌فروشی اکثر کالاها 4درصد و میانگین سود خرده‌فروشی اکثر کالاها 15درصد است؛ بنابراین قیمت مصرف‌کننده باید حدود 20‌درصد بیشتر از قیمت فروش تولید‌کننده یا وارد‌کننده باشد ولی در سطح بازار به وفور دیده می‌شود که قیمت‌های مصرف کننده حتی 50‌درصد بیشتر از قیمت واقعی است و اگر فروشنده با انصاف مانند برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای، کالا را با تخفیف 50‌درصد از قیمت مصرف‌کننده بفروشد باز در همین شرایط سود می‌برد ولی سود کمتر، خیلی از فروشنده‌ها تخفیف نمی‌دهند و کالا را با همان قیمت غیر واقعی مصرف کننده عرضه می‌کنند که در اینصورت حق مصرف کننده پایمال شده است و از مصرف کننده پول اضافی دریافت شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: بنابراین باید قیمت‌های مصرف‌کننده واقعی باشد به نحوی که سود واقعی عمده‌فروشی و حق خرده‌فروشی رعایت شود و اگر چنین نشود و قیمت‌ها واقعی نشود متضرر اصلی مصرف‌کننده است و این در حالی است که تولیدکننده نیز سود نمی‌برد و سود غیرقانونی نصیب دلالان و فروشندگان متخلفی می‌شود که بهانه آن را «قیمت مصرف کننده» اعلام می‌کنند. با توجه به گزارش‌ها و اعتراضات مردم و دغدغه‌های موجود، جلسه‌ای با حضور مسئولان دولتی و بخش خصوصی ذی‌ربط در روز شنبه مورخ 28/01/95 در محل سازمان تعزیرات حکومتی با حضور رئیس محترم سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل می‌شود. انتظارمی رود در «سال اقتصاد مقاومتی» تصمیمات این جلسه در راستای رعایت حقوق مصرف‌کننده و منجر به اقدام و عمل شود.

انتهای پیام/5


ویدیو مرتبط :
گزارشی درباره واردات کالاهای مصرفی