سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اپل، گوگل و سامسونگ؛ رتبه اول تا سوم با ارزش‌ترین‌ برندها


اپل، گوگل و سامسونگ؛ رتبه اول تا سوم با ارزش‌ترین‌ برندهاجی اس ام/ با توجه به سود کلانی که اپل از فروش گجت‌های خود بدست آورده و محبوبیت بالای محصولات این کمپانی، جای تعجب نیست که ارزشمندترین برند باشد! گوگل نیز با شکست سامسونگ به جایگاه دوم پرتاب شد...

ارزش برند یک فاکتور فوق‌العاده مهم برای مدیران کمپانی‌ها به حساب می‌آید؛ اگر چه در ظاهر سود مستقیمی برای صاحب برند نداشته یا شاید بصورت مستقیم روی فروش محصولات تاثیر چندانی نداشته باشد؛ لیکن در نظر داشته باشید که ارزش برند نشان‌دهنده قدرت آن کمپانی در بازار جهانی و میزان اعتماد مشتریان به آن است که Apple سال‌هاست جایگاه اول را در این رتبه‌بندی تصاحب کرده است. در حالی که برند Apple با اختلاف نسبتا زیادی از Google جلو است، بررسی آمارها نشان می‌دهد که هیچ علاقه‌ای به از دست دادن جایگاه خود نداشته و همچنان رو به رشد حرکت می‌کند!

برند گوگل پس از تلفیق در گروه Alphabet توانست پس از چهار سال کش‌مکش با سامسونگ از سال 2012، بالاخره در سال 2016 جایگاه دوم را تصاحب کرده و غول کره‌ای را در جایگاه سوم زمین‌گیر کند. در سال‌های اخیر سامسونگ رشد قابل توجهی نداشته و ارزش آن تنها نصف ارزش برند اپل تعیین شده که اختلاف فاحشی برای این دو برند رقیب بحساب می‌آید.

علاوه بر گوگل، برند Amazon نیز با رشد خیره‌کننده 24 درصدی، رقیبانی همچون Microsoft و اپراتورهای امریکایی Verizon و AT&T را قاطعانه پشت سر گذاشته و رتبه چهارم را با اقتدار از آن خود کرد. اپراتور دیگری که به تازگی وارد 10 رتبه اول شده و هم‌اکنون رتبه نهم را به خود اختصاصی داده اپراتور چینی China Mobile است؛ برند‌های چینی تا چند سال گذشته برای غربی‌ها کاملا ناشناس بودند اما بازاریابی حرفه‌ای و قیمت‌های مناسب توانست نظر غرب‌نشین‌ها را نیز به برند‌های چینی جلب کند.

شبکه اجتماعی فیسبوک نیز اگرچه جزو 10 برند ارزشمند نیست اما با رشدی 500 درصدی از سال 2013 توانسته جایگاه 18 را به خود اختصاص دهد که پیشرفتی عظیم برای زاکربرگ و هم‌تیمی‌هایش محسوب می‌شود.

جالب‌ترین نکته‌ای که در این دسته‌بندی به چشم می‌خورد حضور چشمگیر کمپانی‌های تکنولوژی‌محور در صدر پر‌ارزش‌ترین برند‌های جهان است؛ اگر دقت داشته باشید در ده تای اول بجز Walmart و Wells Fargo که به ترتیب در زمینه فروشگاه و بانکداری فعالیت می‌کنند، ۸ تای دیگر برند‌های تکنولوژی‌محور هستند؛
برند‌های نفتی، راه‌سازی، خودروسازی و این قبیل کمپانی‌ها که مشتریان فراوانی داشته و شرکت‌های عظیمی دارند هیچ جایگاهی در 10 رتبه اول نداشته‌اند!

نکته جالب دیگر اینکه از 10 برند برتر 8 تای آن‌ها متعلق به ایالات متحده هستند و فقط دو کمپانی Samsung و China Mobile متعلق به شرق و کشور‌های کره‌جنوبی و چین بوده‌اند!

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: جی اس ام


ویدیو مرتبط :
آگهی سامسونگ مینی بر تقلید اپل از سامسونگ - زومیت