فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



برپایی نمایشگاه خوشنویسی دوبیتی های هه ژار در مهاباد


مسئول انجمن خوشنویسان مهاباد به ایرنا گفت: در این نمایشگاه آثار خوشنویسی 37 خوشنویس مهابادی با درجه هنری ممتاز و فوق ممتاز و استادی كه دو بیتی های استاد هه ژار را در قالب خط نستعلیق به تحریر درآورده اند، به نمایش گذاشته شده است.
آزاد محمودی افزود: این نمایشگاه نخستین نمایشگاهی است كه به زبان كردی و با محوریت دوبیتی های ماموستا هژار در این شهرستان برگزار می شود.
وی اضافه كرد: در این نمایشگاه 50 اثر به خط 37 خوشنویس مهابادی تا 22 اردیبهشت ماه برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است.
پیش از گشایش این نمایشگاه، در مراسمی همچنین از كتابی كه از این آثار به چاپ خواهد رسید، به صورت نمادین رونمایی شد.
در این كتاب كه در خرداد ماه امسال روانه بازار می شود، علاوه بر خوشنویسی دوبیتی ها كه در قالب چلیپا به شرح و نقد و تحلیل آن ها پرداخته شده است، برای هر كدام از دوبیتی ها نیز به صورت جداگانه نقد ادبی به زبان كردی و فارسی به نثر روان نگاشته شده است.
استاد عبدالرحمان شرفكندی متخلص به هه ژار، نویسنده، مترجم، محقق و شاعر نامی كرد در سال 1300 متولد شد و در سال 1369 از دنیا رفت.
ترجمه قرآن كریم و شفای ابو علی سینا از معروف ترین ترجمه های نویسنده كردزبان استاد هه ژار است.
6185/1905

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
ماموستا هه ژار موکریانی و محمد ماملی در مهاباد