فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



هفت نفر حفار غیرمجاز در روستای گوشه سرفاریاب دستگیر شدند


به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامحسن آتش سودا روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: این افراد كه به نظر می رسد سابقه طولایی در قاچاق اشیای تاریخی و قیمتی در مناطق مختلف دارند در عملیاتی از سوی نیروهای امنیتی و پاسگاه انتظامی سرفاریاب ساعت دو بامداد پنجشنبه هفته جاری دستگیر شدند.
وی بیان كرد: دو دستگاه فلزیاب (گنج یاب) غیرمجاز، دو دستگاه دریل تخریب به همراه دو دستگاه خودرو از این باند هفت نفره حفاری غیرمجاز كشف و ضبط شد.
آتش سودا اظهار كرد: اعضای این باند پس از تشكیل پرونده تحویل مقام های قضایی شهرستان چرام شدند.
وی عنوان كرد: این منطقه همچنان تحت تعقیب و رصد اطلاعاتی و انتظامی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی كهگیلویه و بویراحمد است.
آتش سودا به مردم منطقه و به ویژه جوانان روستا توصیه كرد فریب سودجویان برای ورود به حریم مواریث تاریخی و فرهنگی در روستای باستانی خود را نخورند.
وی از بروز چند مورد حفاری غیرمجاز در طول سال های گذشته از جمله حرم امامزاده شاه رجب (ع) در این روستای تاریخی و باستانی خبر داد.
آتش سودا به مردم منطقه تاكید كرد هرگونه موارد مشكوك در این زمینه را در اسرع وقت به نهادهای امنیتی و انتظامی در بخش سرفاریاب و شهرستان چرام اطلاع دهند.
خردادماه 91 نیز حرم امامزاده شاه رجب (ع) این روستا مورد دستبرد عده ای سارق و سودجو قرار گرفت و مقبره آن برای حفاری ‌های غیرمجاز تخریب شد.
هنگامی كه برخی از افراد روستا قصد زیارت از این امامزاده را داشتند متوجه ‌شدند كه مقبره آن از جا كنده شده و سارق یا سارقان اقدام به حفاری غیرمجاز در زیر مقبره كرده اند.
حرم امامزاده شاه رجب (ع) روستای گوشه سرفاریاب چرام در صورت ایجاد جاده ارتباطی مناسب و بازسازی می تواند به یك قطب سیاحتی و زیارتی تبدیل شود.
اوج محرومیت، مهجوریت و مظلومیت حرم این امامزاده واجب التعظیم در حدود یك كیلومتری روستای گوشه دل و دیده هر زائر را آزار می دهد.
در حالی كه به لحاظ قرار گرفتن حرم امامزاده شاه رجب (ع) در میان طبیعت بكر، انبوه درختان بلوط و جویبارهای زیبا موقعیت سیاحتی و زیارتی خاصی به این روستا بخشیده است.
آتش سودا از مردم این روستا و بخش سرفاریاب خواست با گزارش های به موقع خود از هرگونه تخریب، تصرف، تجاوز، ساخت و ساز، حفاری غیرمجاز و یا قاچاق اشیای تاریخی به نهادهای امنیتی و انتظامی و یا مسئولان اداره میراث فرهنگی شهرستان چرام نسبت به حفظ مواریث فرهنگی و تاریخی منطقه سهیم باشند.
روستای گوشه با جمعیت 22 خانواری و با داشتن حدود 20 هكتار انواع درختان میوه به ویژه انار، انگور و انجیر در 20 كیلومتری سرفاریاب شهرستان چرام واقع شده است.
3016/6162

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
لبنان ۹ نفر را در ارتباط با حملات مرگبار بیروت دستگیر ک