گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



سفر به «نورنبرگ»؛ زيباترين شهر آلمان


روزنامه توريسم/ «نورنبرگ» با طبيعت بکر و کوهپايه اي، شهري مناسب براي گشت و گذار و پياده روي در اوج زيبايي ها است؛ شما مي توانيد در اين شهر بسيار ديدني، دستان خود را دور گردن يک خرس قطبي حلقه کنيد و در کنارش عکس يادگاري بگيريد!
از «نورنبرگ» تا «هامبورگ»
حضور در زيباترين جشنواره هاي جهان

«دروازه ورود به جهان» براي هامبورگ اگرچه کمي جسورانه است، اما دومين شهر بزرگ آلمان و بزرگ ترين بندر اروپا، هيچ وقت يک شهر کم ادعا نبوده است؛ هامبورگ از قرون وسطي تاکنون در تجارت جهاني نقش آفريني کرده و هنوز هم به عنوان يک شهر ثروتمند در اروپا شهرت دارد.
هامبورگ هر موقع سال يک گزينه مناسب به شمار مي رود؛ شهري با جاذبه هاي گردشگري فراوان و مکان هاي بسيار زيباي طبيعي براي کشف تجربه هاي جديد. روح دريايي اين شهر در تمام آن دميده شده است؛ بزرگ ترين درياچه مصنوعي اروپا در وسط شهر قرار دارد و در غرب هامبورگ، درياي شمال و در شرق آن درياي بالتيک جاري است.
هامبورگ نه تنها نقاط ديدني و گردشگري بسياري را در خود جاي داده، بلکه شهر فستيوال هاي هيجان انگيز اروپا است. خيابان هاي فرعي و اصلي اين شهر در فصل هاي مختلف سال، ميزبان جشن هاي خياباني و نمايشگاه هاي بي نظيري است که توريست ها را از اقصي نقاط دنيا به خود جذب مي کند؛ چنان که هر سال و در ماه فوريه، علاقه مندان به موتور سيکلت از سراسر آلمان براي تحسين آخرين مدل هاي موتورسيکلت در مسابقات موتورسواري راهي هامبورگ مي شوند.
در اين ماه هر گوهش هامبورگ را که نگاه کنيد، مي توانيد هواداران موتورسيکلت را در لباس هاي مخصوص خود تشخيص دهيد. حرکات نمايشي با موتورسيکلت و برگزاري مسابقات از قسمت هاي هيجان انگيز اين رويداد بين المللي است.
شهر بازي هامبورگ نيز سه بار در سال ميزبان نمايشگاه سرگرمي است. اگر علاقه مند به هيجان هستيد يا دوست داريد يک تجربه سرگرم کننده داشته باشيد، بهتر است سري به اين شهر بازي بزنيد. سه کيلومتر از فضاي شهر بازي هم به دکه هاي مواد غذايي اختصاص دارد و هر نوع خورد و خوراکي که تصورش را بکنيد، در آنجا پيدا مي شود.
«نورنبرگ» با طبيعت بکر و کوهپايه اي، شهري مناسب براي گشت و گذار و پياده روي در اوج زيبايي ها است؛ شما مي توانيد در اين شهر بسيار ديدني، دستان خود را دور گردن يک خرس قطبي حلقه کنيد و در کنارش عکس يادگاري بگيريد!
هر مسافري اگر يک بار به باغ وحش نورنبرگ سر بزند، حتما دوباره از آن ديدن خواهدکرد. اين جمله تبليغاتي، به خوبي فضاي باغ وحش اين شهر را ترسيم مي کند. در اين باغ وحش، انواع گونه هاي حيواني از قبيل دلفين، شير دريايي و خرس قطبي زيست مي کنند و در عين حال، پياده روي در پارک آبي يخ زده آن تجربه اي بسيار لذت بخش است.
«نورنبرگ در آسمان کشور آلمان، مانند خورشيد مي درخشد»؛ همين يک جمله معروف «مارتين لوتر» براي معرفي شهر نورنبرگ کافي است؛ شهري که در تاريخ سياسي آلمان جايگاه برجسته اي دارد. شهري که برخي از بزرگان نازي در آن پرورش يافتند و هيتلر، تظاهرات پرشور حزب نازي را در اين شهر به راه انداخته است و بعد از جنگ جهاني دوم نيز نورنبرگ با حفظ جايگاه تاريخي خود، ميزبان دادگاه بين المللي جنايات جنگي نظاميان نازي بود که همين مساله باعث شد نام اين شهر، در سرتاسر جهان پرآوازه شود و با محاکمات تاريخي نورنبرگ به معروفيت برسد.
حتي اگر از جدابيت هاي کريسمس و شب ژانويه و جشن هاي سال نو در «نورنبرگ» صرف نظر کنيم، سفر به اين شهر زيباي آلمان در تمام فصول سال، خاطره انگيز و سرشار از شور و نشاط است؛ شهري پرانرژي که خواب ندارد و در تمام طول شبانه روز بيدار است؛ در حالي که که قرن هاي متمادي، «نورنبرگ» پايتخت غيررسمي ژرمن ها و امپراتوري روم باستان بود و پادشاهان آلمان ترجيح مي دادند در اين شهر اقامت کنند. به همين دليل است که هنوز هم جواهرات و تاج هاي پادشاهي در اين شهر نگهداري مي شود.
نورنبرگ يک شهر غني با معماري شگفت انگيز است، به طوري که ساختمان هاي آن هنوز هم حيرت هنرمندان و معماران را برمي انگيزاند.
تجربه هاي لذت بخش: قطعه حفاظت شده نورنبرگ از يک سو و صنايع دستي آن از سوي ديگر، اين شهر را دوست داشتني تر کرده است؛ مناظر مربوط به قرن 14 اين شهر، هنوز هم دل توريست ها را مي ربايد. قرن ها پيش ثروتمندان اين شهر اساس معماري زيبايي را پايه گذار کردند که بناهاي به جا مانده از آن، هنوز چشم هر گردشگري را خيره مي کند.
قلعه حفاظت شده
طبيعت بکر نورنبرگ نيز باري کساني که اهل قايق سواري و اسکي هستند، بسيار مفرح و لذت بخش است. اگر دوست داريد از يک قله برفي شيرجه بزنيد يا در يک درياچه نيمه يخ زده، تجربه قايق سواري داشته باشيد، نورنبرگ جاي مناسبي براي اين ورزش هاي هيجان انگيز زمستاني است. مردم اين شهر عادت دارند صبحانه خود را در کافه ها ميل کنند. شما هم بد نيست به آنها بپيونديد تا لذت صبح و صبحانه را به طور دسته جمعي تجربه کنيد.
72 ساعت در نورنبرگ: سه روز براي سفر به نورنبرگ بسيار اندک است. اين نکته را وقتي در مي يابيد که به ليست نقاط توريستي اين شهر نگاه مي کنيد. نورنبرگ، شهر سحر و جادو و معماري است. پس بهتر است در اولين روز سفر، به ديدن يکي از زيباترين دژهاي تاريخي اين شهر برويد.
دژ سلطنتي نورنبرگ در بالاي بزرگ ترين پرتگاه صخره اي اين شهر قرار دارد. اين دژ، يکي از قصرهاي مهم امپراتوري روم بوده و پادشاهان بسياري را به خود ديده است. تا سال 1365 در زمان پادشاهي چارلز چهارم، مقرر شد که تمام حکام و سردمداران آلمان در اين قلعه زندگي کنند و از سال 1424 به بعد، رسم بر اين شد که گنجينه هاي شخصي و پوشاک فاخر پادشاهان در اين قلعه محافظت شود. بازديد از اين قلعه تاريخي علاوه بر آشنايي با فرهنگ کلاسيک آلمان، نماي زيبايي از شهر را هم در برابر چشمانتان مي گذارد.
دژ سلطنتي نورنبرگ
پرسه در زيباترين موزه ها: تماشاي دخمه هاي پرپيچ و خم زيرزميني که صدها سال پيش با سنگ هاي تراشيده ساخته شده اند، امروز براي توريست ها بسيار جذاب است. دخمه هاي سنگي اين زندان تاريخي که تا حدود زيادي بازسازي شده است، همچنان حال و هواي خاص خود را دارند و شما مي توانيد بعد از بازديد از اين زندان قرون وسطي، يک فنجان قهوه هم در دخمه هاي آن بنوشيد؛ دخمه هايي که با همان معماري کهن تزيين شده اند، اما نورنبرگ موزه هاي بسياري دارد.
موزه هاي هنري از يک سو و موزه هاي تاريخ معاصر از سوي ديگر، اين شهر را به يک مرکز مهم تاريخي براي علاقه مندان به فرهنگ و تاريخ آلمان تبديل کرده است. در عين حال، از آنجايي که نورنبرگ به عنوان مهم ترين شهر نازي ها و مرکز تبليغ قوانين نژادپرستانه نازيسم و همچنين به خاطر محاکمه نظامي سران نازي، در دنيا مشهور شده است، از لحاظ تاريخ معاصر نيز اهميت بسياري دارد.
موزه
در مرکز اسناد نورنبرگ شما مي توانيد با اتفاقات جنگ جهاني دوم آشنا شويد و اسناد و فيلم هاي به جا مانده از آن زمان را مشاهده کنيد. حال و هواي عجيب ساختمان مرکز اسناد تاريخي نورنبرگ، با گذشت زمان طولاني، هنوز هم کمي خوفناک به نظر مي رسد!
ولي خانه «البرشت دورر» که به تازگي بازسازي شده است، شيوه زندگي و کار يکي از نقاشان معروف تاريخ هنر نقاشي را در معرض ديد قرار مي دهد. اين خانه که سال 1420 ساخته شده، امروزه يکي از موزه هاي پربيننده اين شهر است.
«دورر» نقاش و رياضيدان معروف آلماني، سال هاي 1509 تا 1528 در اين خانه اقامت داشت و از آشپزخانه آن به عنوان کارگاه استفاده مي کرد. اين خانه در عين حال، يکي از معدود خانه هاي به جا مانده از قرن شانزدهم ميلادي است.
چي بخوريم: نورنبرگ بيش از هر شهر ديگر آلمان، شهر شکم پروري است! بخشي از طعم هاي لذيذ غذاهاي اين شهر مربوط به استفاده از مواد خالص و ناب است و البته بخش مهم تر آن مربوط مي شود به آشپزخانه هاي متبحر آلماني. نورنبرگ به خاطر سس هاي متنوع و نان شيريني هاي لذيذش مشهور است. شما مي توانيد در اين شهر، طعم انواع غذاهاي بين المللي را هم بچشيد؛ غذاهاي چيني، فرانسوي و ايتاليايي رستوران هاي نورنبرگ با نمونه هاي محلي آن تفاوتي ندارد. اگر علاقه مند به امتحان کردن غذاهاي آلماني هستيد، رستوران «براتورشل» در مرکز شهر با انواع غذاهاي سنتي و رستوران «گلدن پوشرن» با غذاهاي متنوع بين المللي، از رستوران هاي برتر شهر به شمار مي روند.
چگونه برويم؟ براي اخذ ويزاي توريستي آلمان که معمولا سه ماهه صادر مي شود، حضور فرد الزامي است. براي درخواست ويزاي شينگن، ابتدا با رجوع به وب سايت سفارت جمهوري فدرال آلمان در تهران، بايد وقت مصاحبه گرفت. بررسي مدارک و زمان پاسخگويي، معمولا دو هفته زمان مي برد و علاوه بر شناسنامه و گذرنامه، به همراه داشتن سه قطعه عکس رنگي، دعوت نامه يا بليت پرواز و رزرواسيون هتل هم ضروري است. شما مي توانيد براي رسيدن به شهر نورنبرگ، از خطوط هوايي پکاسوس، آذربايجان و ترکيش يا لوفت هانزا استفاده کنيد.
تقويم سفر: سفر به نورنبرگ در هر فصلي از سال دلپذير است. با اين حال، فصل بهار و اواخر زمستان، اين شهر ميزبان گردشگران بيشتري است. بهار از مارس تا مي ادامه دارد و از دسامبر به بعد و همزمان با برگزاري جشن هاي سال نو، نورنبرگ حال و هواي کاملا توريستي به خود مي گيرد و روزهاي برفي و تفريحات زمستاني، لذت سفر به اين شهر زيباي آلمان را دوچندان مي کند.
کجا اقامت کنيم؟ ماه دسامبر، نرخ هتل ها کمي بالا مي رود، اما در بقيه روزهاي سال مي توانيد به آساني اتاق متناسب با بودجه خود را پيدا کنيد؛ بنابراين در نورنبرگ هم مي توان در هتل هاي لوکس اقامت کرد و هم با بودجه خود، گزينه هاي ديگري مانند مهمانخانه ها را انتخاب کرد. اما از آنجايي که اين شهر، ديدني هاي بسياري دارد، توصيه ما اين است که پول تان را براي اقامت در هتل هاي گران قيمت مصرف نکنيد. زيرا بيشترين وقت خود را در خارج از هتل خواهيد گذراند.
از 40 تا 120 دلار: هتل «شرايتون» شهر نورنبرگ تنها چند دقيقه با خانه اپراي شهر و موزه ملي راه آهن آلمان فاصله دارد. تمام 161 اتاق اين هتل واقع در مرکز شهر، مجهز به اينترنت بي سيم، وسايل سرگرمي و تلويزيون چندبعدي است.
باشگاه سلامت، سونا و جکوزي هتل براي مهمانان قابل دسترسي است و خدمات ديگر هتل شامل خشکشويي و سالن بازي کودکان مي شود. قيمت اقامت در اين هتل شبي 120 دلار است؛ در حالي که اگر دنبال يک هتل شيک و ارزان مي گرديد، هتل ويکتوريا انتخاب خوبي است؛ هتل 4 ستاره اي که در بخش قديمي شهر قرار دارد. اما از امکانات مدرني هم برخوردار است.
ويکتوريا، يک هتل رنگارنگ است که هر يک از اتاق هايش به شکل خاصي تزيين شده اند. قيمت اقامت در اين هتل، شبي 78 دلار است؛ در حالي که هتل تاريخي «دري ليندن» واقع در شرق نورنبرگ، از سال 1878 تاکنون به عنوان هتلي خاطره انگيز براي جهانگردان مطرح بوده است. گرچه اتاق هاي اين هتل به شکل سنتي تزيين شده، اما اينترنت رايگان هم در دسترس است. اين هتل در نزديکي خطوط حمل و نقل هاي عمومي شهر قرار دارد و همين امر، دسترسي به آن را آسان تر کرده است. قيمت اقامت در اين هتل، شبي 20 دلار است.
در سفر به آلمان «کوکهم» را فراموش نکنيد
آلمان با داشتن طبيعت بسيار زيبا، داراي مجموعه اي از شهرهاي تاريخي است که در سراسر اين کشور پراکنده شده اند. اغلب اين شهرها طي قرون وسطي ساخته شده اند و تاکنون شاهد درگيري ها، جنگ ها و تنش هاي تاريخي زيادي بوده اند. شهر خوش منظره و تاريخي «کوکهم» با ظاهري خيره کننده و افسانه اي شگفت انگيز، به همراه معماري هاي تاريخي اش که از قرون وسطي تا اواخر قرن 19 را در بر مي گيرد، تا به امروز به خوبي حفظ شده است.
کاخ کوکهم که بر روي ارتفاعات يک تپه بنا شده، از جمله گيراترين و زيباترين مکان هايي است که در اين شهر وجود دارد. کوکهم در دره «موصل» که ناحيه اي پر از باغ هاي انگور است، قرار دارد. در سفر به اين شهر ديدني، از معماري ها و چشم اندازهاي زيباي آن ديدن کنيد و يک وعده غذاي شواليه اي در کاخ سلطنتي ميل کنيد که تجربه اي خاطره انگيز است.
اين شهر، بسيار کوچک است، اما مکان هاي بي شماري براي تماشا و بازديد در آن وجود دارد که براي يک سفر به يادماندني، بسيار مناسب است. پس اگر روزي به کشور زيباي آلمان
سفر کرديد، حتما ديدن اين شهر تاريخي را از دست ندهيد.

با کانال تلگرامي آخرين خبر همراه شويد

https://telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
پیست نورنبرگ آلمان با پژو 206!