حذف پیش‌دانشگاهی تا دو سال دیگر/کنکور سراسری به قوت خود باقی است


معاون وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: با حذف مقطع پیش دانشگاهی کنکور سراسری به قوت خودش باقی می مامند و ساختار 6-3-3 تکمیل خواهد شد.

علی رزافشان معاون آموزش متوسطه در گفت و گو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت:در حال حاضر نمرات پایه دوم و سوم متوسطه یعنی پایه های ۱۱ و ۱۲ به عنوان سابقه تحصیلی دانش آموز محسوب شده و این طرح در ورود آنان به دانشگاه تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: مقطع پیش‌دانشگاهی در دو سال آینده حذف می شود و ساختار 3-3-6 نیز طی آن تکمیل می‌شود، اما کنکور سراسری همچنان پابرجا می‌ماند هم چنین با توجه به ورود ساختار 3-3-6 امسال پایه اول متوسطه نداشتیم و سال بعد پایه دوم متوسطه نخواهیم داشت و در سال 96 پایه سوم متوسطه نداریم و به همین ترتیب با استقرار پایه دوازدهم در ساختار جدید، پیش‌دانشگاهی در دو سال آینده حذف خواهد شد که با حذف این مقطع ساختار 3-3-6 کامل می‌شود.

وی ادامه داد: طی تغییراتی که در چند سال اخیر صورت گرفت، ساختار آموزشی ما از 5 سال ابتدایی، سه سال راهنمایی، سه سال متوسطه و یک سال پیش‌دانشگاهی به ساختار 3-3-6 تغییر پیدا کرد. اما باید در نظر داشته‌ باشیم که کنکور سراسری با حذف سال پیش‌دانشگاهی همچنان به قوت خود باقی است.

وی در پایان گفت: امسال تصویب شد که امتحانات نهایی دوره پیش‌دانشگاهی 5 درصد تأثیر مثبت در کنکور سراسری داشته باشد و در 2 سال آتی که دوره پیش‌دانشگاهی حذف می‌شود دروس نهایی نیز در پذیرش کنکور مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
اوباما:تحریم ها به قوت خود باقی است.