آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



میز اردور/ «ترشی کلم بروکلی» سبز و پر خاصیت


میز اردور/ «ترشی کلم بروکلی» سبز و پر خاصیتسوران/ بروکلی به علت دارا بودن مقادیر بالای ویتامین، فیبر و بتاکارون پیش ساز ویتامین Aیک آنتی اکسیدان قوی محسوب می‌شود که از اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد در بدن پیشگیری می‌کند و فرایند پیری را به تأخیر می‌اندازد. مقدار بالای فیبر غذایی موجود در بروکلی برای افراد دیابتی بسیار مفید است و افراد دیابتی برای کنترل بیماری خود باید این سبزی را در وعده‌های غذایی خود حتماً قرار دهند.
این ترشی چهار فصل است اما خوردن آن در زمستان خوشمزه‌تر و دلچسب‌تر از فصل‌های دیگر است. ترشی کلم بروکلی نیز از جمله ترشی‌های خوشمزه و خوشرنگ است که از تهیه آن لذت خواهید برد.
چی لازم دارم:
کلم بروکلی یک کیلوگرم
سیر یک بوته
فلفل سیاه نکوبیده و نمک هر کدام یک قاشق غذاخوری
رنگ خوراکی سبز به میزان لازم (حدود نصف قاشق چایخوری)
سرکه به میزان لازم
چه جوری درست میشه:
کلم‌ها را به اندازه دلخواه خرد کرده و به همراه نمک، فلفل، رنگ خوراکی و سیر داخل ظرف دردار ریخته و مواد را با سرکه بپوشانید و در دمای آشپزخانه نگه دارید. این ترشی پس از ۲۰ روز آماده می‌شود می‌توانید پس از آماده شدن و مصرف آن را در دمای یخچال نگهداری کنید.


منبع: سوران


ویدیو مرتبط :
‫خاصیت جوانه کلم بروکلی در کاهش وزن‬‎