سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معاون دادسرای انتظامی قضات: بازرسان هرگونه رفتار اشتباه قضات را رصد می‌کنند


ایسنا/ معاون نظارت و ارزشیابی دادسرای انتظامی قضات گفت: بخش مهمی از تشکیلات قضایی، مربوط به قضات است و نمی‌توان قاضی را جدای از پرهیزکاری تعریف کرد.

علی رنجبر در همایش استانی قضات دادگستری خوزستان، اظهار کرد: در دین اسلام مسئولیت خطیر قضاوت، استمرار اهداف نبوت و امامت است و خداوند تبارک و تعالی هنگامی که به حضرت داوود (ع) مقام قضاوت را می‌دهد، به او توصیه‌هایی می‌کند.
وی ادامه داد: یکی از توصیه‌های خداوند به ایشان، قضاوت بحق میان مردم و توصیه دیگر، دوری از هوا و هوس بوده است.

رنجبر با بیان اینکه قضات باید همواره این دو توصیه و سایر نکات لازم برای قضاوت صحیح را به خاطر داشته و به کار گیرند، تصریح کرد: علاوه بر اینکه افراد برای تصدی قضاوت مورد آزمون قرار می‌گیرند و ارزشیابی می‌شوند، عملکرد آنان در طول دوران خدمت نیز بررسی می‌شود.
وی گفت: علاوه بر بازرسی‌های آشکاری که صورت می‌گیرد، در طول سال بازرسی‌های پنهان نیز انجام و از سوی بازرسان هر گونه رفتار اشتباه قضات رصد می‌شود.

معاون نظارت و ارزشیابی دادسرای انتظامی قضات افزود: در این بازرسی‌ها به‌دنبال دام گذاشتن نیستیم و در واقع هدف اصلی از بازرسی‌ها، برداشتن دام از پای قضات و پیشگیری است.
وی تندخویی، همنشینی با افراد ناباب و دارای سوءشهرت، ارتباط نامتعارف با اصحاب پرونده، وکلا و کارشناسان، پوشیدن لباس نامتناسب با شأن قضا و استفاده از الفاظ نادرست را از مصادیق تخلف در امر قضاوت برشمرد.
رنجبر تصریح کرد: قضات نظام جمهوری اسلامی ایران انسان‌های شریف، پاکدامن، با صداقت و خداترسی هستند و اگر موارد خلاف قانون اتفاق می‌افتد، به سبب عدم مراقبت‌هایی است که در برخی مسایل صورت می‌گیرد.


ویدیو مرتبط :
ریس مجلس قضات مصر در تلاوت قران اشتباه می کند