سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



دکتر سلام/ کبد چرب در مراحل اولیه علائم بالینی مشخص ندارد


دکتر سلام/ کبد چرب در مراحل اولیه علائم بالینی مشخص نداردطبنا نیوز/ عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این‌که کبد چرب در مراحل اولیه علائم بالینی مشخص ندارد، متذکر شد: مهم ترین مساله‌ای که در این رابطه حائز اهمیت می‌باشد، شیوه زندگی است.
دکتر مهرداد حق ازلی، فلوشیپ کبد و گوارش داشت: یکی از مسائل بسیار مهم در مورد حیطه سلامتی عمومی و بیماری‌های گوارش، کبد چرب است که از یک نوع اشکال متابولیک ایجاد شده و طی آن، مقاومت به انسولین موجب می‌شود در سلول های کبد میزان چربی و تری‌گلیسیرین تجمع پیدا کرده و در نهایت سلول‌های کبدی عملکرد خود را در طولانی مدت به دلیل تجمع بافت‌های چربی از دست بدهند و افراد در اثر این بیماری به مشکلات عمومی دچار می‌شوند.
حقی ازلی با بیان این‌که ارتباط بسیار مهمی بین کبد چرب و برخی از بیماری‌های متابولیک مانند دیابت، چربی خون و بیماری‌های قلبی عروقی و سکته های قلبی و مغزی وجود دارد، تصریح کرد: این مشکل به عنوان یکی از نشانه های بیماری‌های غیرواگیر می‌بایست مورد توجه قرار گیرد. از این جهت که هر فرد مبتلا به کبد چرب در خطر ابتلا به بیماری‌های مذکور قرار دارد. به همین دلیل تشحیص به موقع بیماری و راهنمایی افراد بسیار اهمیت دارد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران متذکر شد: مهم ترین مساله‌ای که در کبد چرب حائز اهمیت می‌باشد، شیوه زندگی است که می‌توان با کاهش وزن احتمال افزایش چربی در سلول‌های کبد را به حداقل رساند.

این فلوشیپ کبد و گوارش خاطرنشان کرد: کبد چرب در مراحل اولیه علائم بالینی مشخص ندارد و مبتلایان به این بیماری عمدتا از مشکل خود آگاهی ندارند. مهم‌ترین علامت‌هایی که در شرح حال بیماران باید بدان توجه داشت شامل وزن، فشار خون، سابقه بیماری‌های کبدی و قلبی عروقی و نیز بررسی داروهایی که فرد قبلا استفاده می‌کرد، است.

وی گفت: هر فرد بالای 20 سال باید از لحاظ ابتلا به بیماری‌هایی که در فوق نام برده شد مورد ارزش‌یابی آزمایشگاهی قرار گیرد.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: طبنا نیوز


ویدیو مرتبط :
قرص کبد چرب روناکارا 5040 برای درمان گیاهی کبد چرب و سیروز کبدی