سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گزارش Ovum منتشر شد؛ شمار کاربران شبکه 4G از مرز یک میلیارد نفر گذشت


گزارش Ovum منتشر شد؛ شمار کاربران شبکه 4G از مرز یک میلیارد نفر گذشت

در حالی که زیرساخت های مورد نیاز برای راه اندازی نسل پنجم شبکه های موبایلی به تدریج در کشورهایی نظیر کره جنوبی، ژاپن و ایالات متحده آمریکا در حال آماده سازی است هنوز مناطق زیادی در سرتاسر دنیا وجود دارند که در آرزوی شبکه 4G هستند.

در واقع، تنها در یکی دو سال اخیر بوده که شهروندان بسیاری از کشورها از جمله ایران خودمان به تدریج طعم شبکه پرسرعت نسل چهارم را چشیده اند با این همه، هنوز همانطور که گفته شد، بسیاری از کاربران منتظرند تا قطار 4G به شهر و دیارشان برسد.

اما ظاهرا اوضاع رو به تغییر است و اگر گزارش اخیر منتشر شده توسط شرکت انگلیسی Ovum که در زمینه تحلیل داده و ارائه مشاوره فعالیت دارد درست باشد، می توان امیدوار بود که این روند سرعت بیشتری پیدا کند.

حدود 1.05 میلیارد نفر در سرتاسر دنیا از شبکه LTE استفاده می کنند

این شرکت مدعی است که تحقیقات گسترده ای را انجام داده و براساس بررسی هایش حدود 1.05 میلیارد نفر در سرتاسر دنیا از سرویس LTE برخوردارند و این یعنی رکورد یک میلیارد نفری که در سال قبل به ثبت رسید شکسته شد.

برای آنها که اطلاعات فنی اندکی دارند باید بگوییم که LTE (فناوری تکامل بلند مدت) جدیدترین استاندارد در سرویس های مخابراتی وایرلس نسل چهارم در سرتاسر دنیا محسوب می شود و سرعت انتقال داده با آن به مراتب از شبکه های نسل سومی نظیر HSPA بیشتر است (البته مادامی که امکانات تکنولوژیکی در سطح مطلوبی باشند).

با این حال، علیرغم آنکه رقم 1.05 میلیارد نفر اعلام شده به خودی خودی قابل توجه است واقعیت این است که سه چهارم این تعداد کاربر تنها در 5 کشور دنیا قرار دارند.

چین بالاترین تعداد مشترکین شبکه LTE را در اختیار دارد و 35 درصد از کل کاربران جهانی این شبکه را به خود اختصاص داده است. ایالات متحده آمریکا با 21 درصد در جایگاه دوم است و ژاپن، کره جنوبی و انگلستان نیز به ترتیب با در اختیار داشتن نُه، چهار و سه درصد در جایگاه های بعدی هستند.

باقی بازار نیز میان تعدادی از مناطق توزیع شده که کشورهای برزیل، آلمان، فرانسه و دیگر مناطق را در بر می گیرد. شرکت Ovum پیش بینی هایی را هم در گزارش خود آورده و برای نمونه ابراز امیدواری کرده که تا سال 2020 تقریبا، چشم اندازها و آمار و ارقامی که برای کاربران LTE مطرح می شود تفاوتی چشم گیر با وضعیت کنونی اش داشته باشند.

براساس اعلام این شرکت، تا آن موقع بیش از نیمی از جمعیت دنیا از سرویس های LTE استفاده خواهند کرد و رقم دقیق اعلام شده از سوی آن برابر با 3.62 میلیارد نفر است.

در سال 2020، چین همچنان از نظر تعداد کاربران LTE پیشتاز خواهد بود اما ایالات متحده آمریکا و هند هر کدام 10 درصد از کل کاربران جهانی این شبکه را به خود اختصاص می دهند.

بر این اساس همچنین ژاپن، برزیل، آلمان و انگلستان جایگاه های بالای لیست را به خود اختصاص خواهند داد با این همه، انتظار می رود که روسیه نیز یکی دیگر از کشورهایی باشد که زیرساخت های خود در این زمینه را به میزان قابل توجهی نسبت به سایر کشورهای دنیا تقویت نماید.

اینکه LTE با چه سرعتی به استاندارد اصلی ارتباطات بیسیم در دنیا بدل می شود مساله ایست که با گذشت زمان مشخص می شود اما براساس اعلام مارک نیومن مدیر ارشد واحد تحقیقات Ovum، مهاجرت به این استاندارد تا سال 2017 دوبرابر می شود و در سال 2019 به سه برابر خواهد رسید.

نکته دیگری که نیومن در پیش بینی های خود به آن اشاره نموده این است که در این سال ها، شمار کاربران شبکه 2G به کمترین میزان خود خواهد رسید و تا سال 2020 استفاده کنندگان از شبکه های نسل سوم و چهارم به 85 درصد از کل کاربران موبایل را تشکیل می دهند.

Global-4G-Adoption-Jan-2016-Ovum-KK

منبع: zdnet

برچسب‌ها:4GLTEاخبار تکنولوژیتکنولوٰژیشبکه نسل چهارمکاربران موبایل

اشتراک‌گذاری:


ویدیو مرتبط :
شمار قربانیان گرمای پاکستان از یک هزار نفر گذشت