آغاز برنامه‌های «فیلمخانه آسیا» با پنج فیلم ایرانی


  X  

آغاز برنامه‌های «فیلمخانه آسیا» با پنج فیلم ایرانی

مهر/ جشنواره «فیلمخانه آسیا» با حضور پنج فیلم از سینمای ایران افتتاح شد.
جشنواره «فیلمخانه آسیا»که به «هفته فیلمخانه آسیا» نیز مشهور است با حضور مسئولان شهر بارسلون، دیپلمات های خارجی مقیم این شهر، هنرمندان، مدیرکل و مسئولان خانه آسیا و علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در سینما جیرونای بارسلون برگزار شد.
مننه گرس مدیر بخش فرهنگ خانه آسیا در این آیین ضمن اشاره به جایگاه رفیع سینمای ایران گفت: سینمای ایران در جهان شناخته شده و انسانیت در آثار سینمای ایران تجلی یافته است.
وی با قدردانی از بنیاد سینمایی فارابی و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در اسپانیا افزود: حضور خوب فیلم های ایرانی با همکاری بنیاد فارابی و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در اسپانیا تحقق یافت. وی با خوشامدگویی به علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد فارابی به عنوان مهمان ویژه هفته فیلم خانه آسیا، از همکاری های وی و علیرضا اسماعیلی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی صمیمانه تشکر کرد.
مننه گرس در پایان سخنان خود به تنوع موضوعی فیلم های ایرانی ارائه شده در این رویداد سینمایی اشاره کرد و از حاضران خواست به تماشای این فیلم ها بنشینند.
«هفته فیلم خانه آسیا» با همکاری رایزنی فرهنگی ج. ا. ایران در مادرید، نسبت به نمایش چهار فیلم با پخش کنندگی این بنیاد به اسامی «شیفت شب» ساخته نیکی کریمی (در بخش رقابتی)، «جزیره رنگین» ساخته خسرو سینایی (در بخش نمایش های ویژه)، «خداحافظی طولانی» ساخته فرزاد موتمن و «حکایت عاشقی» ساخته احمد رمضان زاده (هر دو در بخش پانوراما) اقدام کرده است. در چارچوب این هماهنگی ها، فیلم «امروز» ساخته رضا میرکریمی نیز در بخش پانوراما روی پرده می رود.
در این جشنواره فیلم سینمایی«چند متر مکعب عشق» به کارگردانی جمشید محمودی نیز به عنوان تنها نماینده کشور افغانستان حضور دارد.
بر اساس تفاهم حاصل شده با «خانه آسیا»، پنج فیلم ایرانی دیگر نیز در رویدادی ویژه در آینده ای نزدیک به عنوان نمایندگان سینمای ایران در شهرهای بارسلون و مادرید به نمایش درخواهند آمد.
در این رویداد فرهنگی که از ۳ بخش رسمی، پانوراما و ویژه تشکیل شده است، ژاپن با ۶ فیلم، ایران و چین هر یک با ۵ فیلم و کره جنوبی با ۴ فیلم سهم بیشتری نسبت به دیگر کشورهای آسیایی دارند.
جشنواره «فیلم خانه آسیا» از ۲۰ تا ۲۴ آبان در شهر بارسلونا در کشور اسپانیا برگزار می شود.


ویدیو مرتبط :
آغاز تبلیغات قسمت دوم فیلم ضد ایرانی ۳۰۰