فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



مسابقات بین المللی قرآن مالزی با حضور قاری ایرانی برگزار می شود


به گزارش ایرنا، قاریانی از 69 كشور در این مسابقات بین المللی قرآن در دو بخش حفظ و تلاوت رقابت خواهند كرد.
براساس اطلاعاتی كه سازمان توسعه اسلامی مالزی موسوم به 'جاكیم' منتشر كرده است، 21 قاری در بخش تلاوت، 22 قاری در بخش حفظ و 26 قاری در بخش آزاد و در دو بخش آقایان و بانوان شركت می كنند.
در پنجاه و هفتمین دوره مسابقات بین المللی حفظ و قرائت قرآن كریم مالزی كه سال گذشته برگزار شد 'محسن حاجی حسنی كارگر' نماینده جمهوری اسلامی ایران كه در حادثه منا كشته شد، به مقام نخست دست یافت.
مالزی از قاریان بیش از 70 كشور برای شركت در دوره گذشته این مسابقات بین المللی دعوت كرده بود كه 120 قاری مرد و زن در دو بخش حفظ و قرائت برای شركت در این مسابقات اعلام آمادگی كرده بودند.
بخش حفظ این مسابقات امسال برای سومین سال متوالی است كه برگزار می شود.
سیدمصطفی حسینی، قاری 21 ساله قزوینی كه امسال در این رقابت ها شركت می كند در سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن كریم كشوری، جایزه نزدیك ‌ترین قرائت به معنامحوری را دریافت كرد و در رشته قرائت با نمره 83.37 دارای رتبه عالی شد.
وی سال 1392 نیز به مسابقات بین ‌المللی كویت اعزام و در حالی كه 18 سال داشت، مقام سوم این رقابت‌ ها را كسب كرد.
در مسابقات بین المللی قرآن مالزی كه تا شنبه آینده ادامه می یابد 7 كشور استرالیا، هلند، هنگ كنگ، بلژیك، اسپانیا، انگلستان و سوئد برای نخستین بار شركت كرده اند .
در بخش تلاوت آقایان این رقابت ها از مالزی 'وان عین الدین حلمی عبدالله' از ایالت كلانتان به عنوان برنده پنجاه و هفتمین دوره مسابقات ملی قرآن این كشور جنوب شرق آسیا شركت كرده است و یكی از رقیبان قاری ایرانی است.
16 داور از كشورهای مصر، عربستان سعودی، قطر، لبنان، اردن، اندونزی، برونئی، تایلند و مالزی این مسابقات بین المللی را داوری می كنند تا قاریان برتر را انتخاب كنند.
'عبدالحلیم معظم شاه' پادشاه مالزی قرار است در آیین گشایش و پایانی این مسابقات حضور یابد.
نفر اول بخش قرائت این مسابقات بین المللی قرآن كریم در مالزی شمش طلا به ارزش 70 هزار رینگیت (حدود 18 هزار دلار) و 40 هزار رینگیت پول نقد (بیش از 10 هزار دلار) دریافت می كند.
برنده نخست بخش حفظ این مسابقات نیز كه ایران شركت كننده ای در آن ندارد شمش طلایی به ارزش 20 هزار رینگیت (بیش از پنجهزار دلار) و جایزه نقدی به همین میزان دریافت می كند.
این جوایز به هر دو بخش آقایان و بانوان تعلق می گیرد.
مرحوم 'محسن حاجی حسنی كارگر' قاری ایرانی سال گذشته در پنجاه و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن كریم مالزی با كسب 91.75 امتیاز اول شد و ایران پس از 9 سال توانست بار دیگر به مقام نخست این مسابقات دست یابد.
فیلم تلاوت این قاری ایرانی همچنان در صفحه نخست تارنمای بخش قرآن سازمان جاكیم مالزی به عنوان برگزاركننده این مسابقات قرار دارد.
مالزی و جمهوری اسلامی ایران در پنجاه و هفت دوره مسابقات بین المللی قرائت و حفظ قرآن كریم در این كشور جنوب شرق آسیا در كسب مقام های نخست پیشرو بوده اند.
قاریان ایرانی تاكنون توانسته اند در 10 دوره این مسابقات بین المللی جایگاه نخست را كسب كنند. هشت مقام دومی و یك مقام سوم نیز دیگر رتبه های قاریان ایرانی بوده است. مالزی به عنوان میزبان در 30 دوره، مقام نخست را كسب كرده است.
محمد تقی مروت، عباس سلیمی نائینی، علی سیاح گرجی، عباس امام جمعه، منصور قاضی زاده، احمد ابوالقاسمی ، محمد گندم نژاد طوسی، مسعود سیاح گرجی، حسین سعید رستمی تبریزی و مرحوم 'محسن حاجی حسنی كارگر' در این مسابقات اول شده اند.
آساق**1611

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
جلوگیری آل سعود از حضور قاری قرآن ایرانی در مسابقات