آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



سفره آرايي/ درخت پاييزي با بيسکوييت و شکلات


ايران کوک/ براي تزيين غذاي کودک و ساخت اين درخت هاي جذاب و خوشمزه به مقداري بيسکوييت شور يا بيسکوييت ساده ، شکلات ، کره ، خمير مارزيپان و رنگ خوراکي نياز داريد.
خمير مارزيپان را با توجه به آموزش داده شده تهيه کنيد* و به رنگ هاي سبز ، زرد ، قرمز ، نارنجي و … رنگ آميزي کنيد ، خمير را روي سطح کار نازک پهن کنيد و با استفاده از قالب يا چاقو مدل برگ درآوريد.
شکلات را تکه تکه کنيد و داخل قابلمه اي بريزيد و روي حرارت بخار آب قرار دهيد ، هم بزنيد تا با حرارت بخار آب شکلات آب شود سپس به اندازه 1/4 شکلات آب شده کره اضافه کنيد ، هم بزنيد و پس از اينکه مخلوط شد از روي حرارت برداريد.
داخل سيني کاغذ روغني قرار دهيد ، بيسکوييت ها را روي سطح سيني با فاصله مناسب بچينيد ، برگ هاي خميري را روي بيسکوييت ها بگذاريد ( براي چسبيدن خمير به بيسکوييت به مقدار خيلي کم پشت خمير را با آب يا خامه نمدار کنيد ) ، پس از چسباندن برگ ها شکلات را در قيف بريزيد و به شکل تنه درخت طرح بزنيد.
سيني را به مدت 1 ساعت داخل يخچال قرار دهيد تا شکلات بسته شود سپس سرو کنيد ( براي جلوگيري از مرطوب شدن درخت ها را بيش از اندازه در يخچال قرار ندهيد ) ، اين بيسکوييت ها يکي از گزينه هاي جالب و خوشمزه براي جشن تولد و مهماني کودک ميباشد.
*خمير تزئيني کيک مارزيپان
چي لازم دارم:
بادام شيرين يا بادام زميني 500 گرم . پودر قند 500 گرم . شربت يا عسل 1/2 ليوان
اسانس بادام تلخ 2 قاشق چايخوري . رنگ مجاز خوراکي به مقدار دلخواه
چه جوري درست ميشه:

بادام ها را درون آب جوش بريزيد و 5 دقيقه صبر کنيد سپس پوست آنها را جدا نمائيد ، بادام هاي پوست گرفته و سفيد را کاملا خشک کنيد.
بادام ها را با ميکسر بزنيد يا چرخ کنيد تا بصورت خمير يکدستي درآيد سپس پودر قند و اسانس بادام تلخ را اضافه نمائيد و مجدد بزنيد تا کاملا مخلوط شوند.
پس از مخلوط شدن پودر قند و بادام و يکدست شدن انها بايد مخلوط عسل در نصف فنجان آب جوش را اضافه کنيد ، پس از اضافه کردن با دست خمير را خارج کنيد و کمي ورز دهيد تا آماده شود.
خمير مارزيپان را ميتوانيد با رنگ هاي مجاز خوراکي به رنگ هاي دلخواه در آوريد ؛ خمير را تا زمان مصرف ( تزئين روي کيک ) درون کيسه فريزر نگهداري نمائيد و بهتر است براي جلوگيري از خشک شدن خمير ان را داخل يخچال قرار دهيد و در کمتر از چند روز مصرف کنيد.
اين خمير را مبتوانيد هم براي پوشش کامل کيک استفاده کنيد يا اينکه روي کيک را با خمير فوندانت پوشش دهيد سپس با خمير مارزيپان بخش هاي تزييني کوچک روي کيک را آماده کنيد.


ویدیو مرتبط :
تاپر درخت پاییزی شکلات