فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



سردار رمضان شریف : سردار شهید شوشتری نمونه خوبی برای معرفی الگوی زندگی ایرانی اسلامی است


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسیم، نشست نقد و بررسی کتاب شهیدان همبستگی با حضور سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد سردار رمضان شریف, حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی‌مهدوی‌راد مصطفی محمدی نویسنده کتاب و احزاب رسانه عصر امروز در سرای اهل قلم برگزار شد. 

در این مراسم سردار رمضان شریف صحبت کرد و گفت: ما در شرایطی هستیم که ضرورت دارد بخشی از مباحث را با نگاه به وضعیت فعلی و آینده کشور که برایمان متصور است نگاه کنیم و فعالیت‌های فرهنگی خود و مسائلی همچون تهاجم فرهنگی را با این دید قرار دهیم. اگر بتوانیم الگوهای ارزشمندی که به برکت انقلاب اسلامی استعدادهایشان شکوفا شده است را همانطور که بودند برای نسل جدید معرفی کنیم کمکی مختصر برای ارائه‌ی چهره‌های الگوی بومی و رشد یافته در سایه‌ی انقلاب و ولایت را نشان داده‌ایم. 

وی ادامه داد در مجتمع فرهنگی عاشورا تلاش می‌کنیم که الگوهایی که از حادثه کربلا و قیام امام حسین(ع) بودند را معرفی کنیم و همین واسطه مبنای شکل‌گیری انقلابمان را متاثر از آن نشان بدهیم. همچنین تلاش می‌کنیم به بخش‌هایی که نمونه‌های کوچک از ایثار را به جامعه می‌دهند معرفی کنیم. طبیعتا باید کسانی را در اولویت قرار دهیم که در مناطق گسترده منشا اثر بودند و از اول انقلاب تا زمان شهادتشان مقطع زمانی قابل توجهی باشد. ما برای مثال شهدای برجسته‌ای همچون شهید باقری را داریم که طول عمر کوتاهی از زمان انقلاب اسلامی تا شهادت را داشته است. اما در مقابل شهید شوشتری عمر با برکت بیشتری به نسبت بقیه شهدا داشته و در پروژه انقلاب اسلامی, 8 سال دفاع مقدس و بعد از دفاع مقدس در جنوب کشور حضور فعال داشته است. در حقیقت مبنای انتخاب ما عمر طولانی این شهدا و خدمت در عرصه‌های مختلف قرار دادیم. 

سردار رمضان شریف اضافه کرد: در این کتاب حلقه‌ی اولی را که با این شهید بزرگوار ارتباط داشتند پیدا کردیم و با آنها مصاحبه انجام دادیم, این دو جلد کتاب بخش قابل توجهی از رفتار و نوع نگاه سردار شوشتری را نشان می‌دهد. ما دنبال الگوهای از این دست هستیم و سردار شوشتری نمونه خوبی برای معرفی الگوی زندگی ایرانی اسلامی می‌باشد, این موضوع را می‌توان در رفتار ایشان با هم رده‌ها, با مردم و بالا دستی‌ها مشاهده نمود. ایشان نزدیک 13 سال جانشین نیروی زمینی فرمانده سپاه بوده‌اند و در کنار همه این‌ها روحیات و خلقیات مردمی که از یک سردار سپاه اسلام انتظار می‌رود قابل توجه است. 

رمضان شریف به استفاده‌ی افراد مختلف فرهنگی از این کتاب اشاره کرد و گفت: سطر سطر این کتاب دستمایه خوبی برای کسانی است که در حوزه‌های مختلف فرهنگی کار می‌کنند به نظرم می‌توان از این کتاب رومان‌ها, فیلم‌های کوتاه و ... قابل توجهی تولید نمود. این دو جلد کتاب مواد اولیه خوبی در اختیار کسانی که می‌خواهند در حوزه فرهنگی کار کنند قرار می‌دهد. ما ادعا نداریم که حق این شهید را ادا کردیم بلکه ایشان نمونه‌ی خوبی برای جوانان می‌باشد. باید توجه داشت که هر اتفاقی که امروزه رخ می‌دهد محصول سه چیز است, عده‌ای درباره‌ی آن اتفاق فکر کردند, عده‌ای آن رخداد  را پیش‌بینی نمی‌کردند و دسته‌ی سوم از رخداد این اتفاق متعجب هستند. ما اکنون خوشحالیم که در سپاه پاسداران به دلیل تسلط بر منطقه و معادلات آن, بخش عمده‌ای از تحولاتی را که قرار است اتفاق بیفتد پیش‌بینی می‌کنیم و این موضوعات براساس مشاهدات میدانی پیش‌بینی می‌شود, برای مثال در زمان شهادت شهید شوشتری مردم با اسم داعش آشنا نبودند در حالی که شهید شوشتری اعتقاد داشت که اگر ما نتوانیم امنیت پایدار و مردمی را متناسب با قومیت‌های خاصی ایجاد کنیم, نمی‌توانیم امنیت آن مردم را داشته باشیم. در حقیقت زمانی که سرمایه‌های بزرگی همچون سردار شهید شوشتری توانستند بستری را فراهم کنند که تفکری همچون داعش در مناطق حساس کشور رشد نکند من و شما حتی اسم داعش را نیز نشنیده‌ بودیم. امروز امنیت کشور ما محصول این نوع نگاه و برنامه‌ریزی می‌باشد. می‌‌بینیم که در مناطق حساسی همچون ترکمن صحرا, خوزستان و کردستان شاهد همگرایی معنی‌داری نیستیم و به برکت چسبندگی آن‌ها به ولایت و نظام هیچ یارگیری گسترده‌ای اتفاق نمی‌افتد. 

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مستند زندگی سردار شهید اسماعیل گلین شریف دینی