سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چرایی فصل غذاهای بسیار گرم در زمستان


به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, ابراهیم ایراندوست اظهار داشت: انسان قسمتی از طبیعت و جغرافیای محل زندگی خود بوده و غالب عناصری که در ساختمان هستی به کار رفته، در خلقت انسان نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

به گفته وی پس هر قدر انسان بتواند با توجه به جغرافیای محل زندگی، فصل، سن و طبیعت, سرشت و ژنتیک خود، هماهنگی لازم را در انتخاب طبیعت غذای خود به کار برد، سالم‌تر زندگی کرده و کمتر بیمار خواهد شد.

این محقق طب سنتی-اسلامی افزود: لذا بی‌حکمت نیست که در اقلیم بسیار گرم مثل هند، چنانچه هندیان برای تحمل آن گرما فلفل قرمز بسیار تند را می‌خورند و حرارت درون بدن را که 37 درجه است با دمای بالای 50 درجه بیرون بدن تطابق می‌دهند و با گرمای محیط «بالانس و هماهنگ» شده و بیمار نیز نخواهند شد.

ایراندوست بیان کرد: در جنوب ایران نیز افراد با تجربه و مسن از همین روش تبعیت می‌کنند و در تابستان با خوردن چند عدد خرما و کمی شربت عسل, لیموترش و دوغ رفع عطش می‌کنند.

وی عنوان کرد: در جغرافیای گرم هر قدر آب سرد بیشتر خورده شود «عطش کاذب» معده را بیشتر تحریک کرده و با تعریق بیشتر، منافذ پوست، آب بیشتری را دفع خواهد کرد و گرما غیرقابل تحمل‌تر خواهد بود (خوب است این کار را خود افراد تجربه کنند).

این محقق طب سنتی-اسلامی خاطرنشان کرد: بر خلاف شرایط اقلیمی گرم, اقلیم سرد را باید به عکس عمل کرد چرا که در هوای سرد، خون بر خلاف هوای گرم که رقیق‌تر شده و در سطح پوست قرار می‌گیرد، خون غلیظ‌تر در عمق بدن تجمع کرده و پوست بدن کمرنگ‌تر و سردتر می‌شود، لذا برای تحمل سرمای طاقت‌فرسا باید غذاهای گرم، چرب و روغن حیوانی، زیتون، کنجد و پروتئین‌های حیوانی را مورد استفاده قرار داد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مایکرو ویو کوچک برای گرم کردن غذاهای بسته بندی شده