علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



ابتکار: توافق نامه آب وهوایی برگرفته از انتظارات کشورهای در حال توسعه باشد


به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست پام، این گفت وگوی تلفنی که بعد از ظهر روز شنبه رخ داد، «معصومه ابتکار» تاکید کرد که انتظار می رود وضعیت کشورهایی که آسیب های فراوان از تغییر اقلیم دیده اند مانند ایران و آثاری که جنگ و ناآرامی بر منطقه گذاشته در نظر گرفته شده باشد.
وی با اشاره به مذاکرات طولانی و پیچیده تغییرات آب و هوایی و تدوین آخرین متن پیش نویس توافق نامه، ابراز امیدواری کرد که سند یاد شده تا حد زیادی مطالبات و انتظارات کشورهای در حال توسعه را در بر گرفته و جهان را از رسیدن به افزایش دمای دو درجه که می تواند آثار و عوارض ناگوار غیرقابل بازگشتی برای ادامه حیات کره مسکون داشته باشد، محافظت کند.
معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین بر لزوم عادلانه و فراگیر بودن این سند تاکید کرد و حضور بیش از 180 کشور جهان در این توافق را مهم و آن را بزرگ ترین توافق جهانی و پیروزی چشمگیری برای چند جانبه گرایی و اعتدال در مقابل یک جانبه گرایی و افراط دانست.
در این گفت و گو لوران فابیوس با تاکید بر اینکه تلاش خود را کردیم تا نگرانی کشورهای در حال توسعه را در نظر بگیریم و دیدگاه ها را به یکدیگر نزدیک کنیم تا توافق حاصل شود، از حمایت ها و همراهی های موثر هیات ایرانی تشکر کرد.
این در حالیست که جمهوری اسلامی ایران در کلیه مراحل روند تهیه پیش نویس و مباحث کارشناسی مطروحه فعالانه حضور داشته و نظرات و پیشنهادات سازنده ای را برای حل و فصل اختلافات و رسیدن به یک توافق جامع به کار برده است.
شبد**1953** 3404

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
اینترنت در کشورهای در حال توسعه شب ها می خوابد - زومیت