سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اعتبار مبارزه با زنجره خرما به کرمان تخصیص یافت


رضا اشک روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتبار 40 میلیارد ریالی مبارزه با زنجره تا پایان فروردین 95 بایستی هزینه شود.
وی بیان کرد: قرار است با این اعتبار علاوه بر تدوین برنامه مدون و مصوب مبارزه با آفت، دانش کشاورزان منطقه در برابر آفات افزایش یابد و کمک های مکانیزاسیونی در این رابطه صورت گیرد.
فرماندار بم گفت: همچنین با این اعتبار و بکارگیری شیوه های نوین علمی، مبارزه جدی طی دو مرحله با آفت زنجره خرما انجام می شود.
وی سطح بحرانی و آلوده به زنجره خرما را افزون بر پنج هزار هکتار اعلام کرد و افزود: 10 هزار هکتار نیز در معرض آلودگی قرار دارد.
اشک اظهار کرد: 70 درصد آفت زنجره خرما در شهرستان بم و بقیه در شهرستان نرماشیر است و مقداری از نخلستان ها در بخش شهداد شهرستان کرمان نیز آلوده هستند.
اعتبار مبارزه با آفت زنجره خرما در پی سفر وزیر اطلاعات به عنوان نماینده دولت به بم در یازدهمین سالگرد زلزله دی ماه 82 این شهر مصوب شد و پس از اینکه پارسال تخصیص نیافت با پیگیری مسئولان، امسال به بم تخصیص داده شد.
شهرستان های بم و نرماشیر در شرق استان کرمان با حدود 15 هزار هکتار سطح زیر کشت نخلستان در معرض آفت زنجره قرار دارند و هر سال با بروز این آفت در فصولی از سال به بخشی از محصول، خسارت وارد می شود.
سطح زیرکشت بارور و غیر بارور نخیلات در استان کرمان بیش از 34 هزار هکتار است.
آفت زنجره خرما جزء آفت های همگانی است یعنی مبارزه کردن با این آفت مربوط به کشاورزان است و دولت می بایست توصیه های فنی، علمی و تخصصی را به کشاورزان ارایه کند.
به گفته کارشناسان کشاورزی، یکی از مهمترین دلایل گسترش و طغیان آفت زنجره خرما در نخلستان ها رعایت نکردن مسائل باغبانی است و هرس مناسب، استفاده از روش های به باغبانی و استفاده از کارت ها و نوارهای زرد، نیاز به مبارزه شیمیایی با آفت زنجره را کاهش می دهد.
7427/3028

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تخصیص اعتبار آزادسازی حریم قلعه تا پایان ۱۳۹۴