علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



گفتمان اقتصاد مقاومتی به دنبال خود کفایی است


به گزارش خبرنگار مهر،سردار بهمن ریحانی شامگاه یکشنبه در همایش طلایه داران اقتصادی مقاومتی که همزمان باهفته بسیج در استان کرمانشاه و در محل مجتمع فرهنگی بعثت برگزار شد، اظهار داشت: امام راحل با افکار پیامبر گونه و انقلابی خود توانست بسیج را در مقطعی خاص ابداع کند و امروزه شاهد تنومند شدن ریشه های این شجره طیبه و لشکر مخلص خداوند در کشور هستیم.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سومین روز از هفته بسیج با عنوان « بسیج و خودکفایی» نام گذاری شده  است تصریح کرد: ملت ما در همه زمینه های دفاعی، امنیتی، سیاسی و اقتصادی به خود کفایی رسیده و حرفی برای گفتن دارد و همه اینها برگرفته از فرهنگ بسیجی امام(ره) است که از فرهنگ عاشورایی امام حسین(ع) تاثیر گرفته است.

سردار ریحانی با بیان اینکه امروزه کشور ما در مسیر حرکت به سمت قله های اقتصادی و علمی جهان قرار دارد، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در فروردین سال 91 و در آستان مقدس رضوی با تدبیر و به طور واضح بیان داشتند که دشمن به دنبال زمین زدن کشور ما از راه دشمنی اقتصادی است و هدفش غارت کردن نفت و گاز و سایر ذخایر سرزمین ما همچون کشورهای عراق و سوریه و...است که باید در این زمینه با بهره گیری از اقتصاد مقاومتی هوشیار عمل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مسئله برجام و مذاکرات هسته ای 6 کشور قدرتمند در مقابل ایران نشان از اراده و اقتدار کشور ما است اظهار داشت: ما ملتی سربلند هستیم که به لحاظ اقتصادی و بسیاری از زیرساخت های دیگر باید وابستگی خود را به درآمد سرشار حاصل از فروش نفت کمتر کنیم و با افزایش تولیدات داخلی نگاهی ویژه به توانایی های درونی کشور داشته باشیم.

فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: یکی از ارکان بسیار مهم اقتصاد مقاومتی حمایت از تولیدات ملی در کشور است و ایجاد اشتغالزایی خرد و کلان در کشور و به ویژه در استان می تواند موجب خودکفایی ما شود.

سردارریحانی به نقش موثر اردوهای جهادی در مسئولیت پذیری نسل آینده ساز کشور اشاره کرد و گفت: این فعالیت ها در حقیقت جهاد اکبر و هم تراز با جهاد در هشت سال دفاع مقدس است و باید با مقاومت و مدیریت جهادی آینده روشنی را برای کشور رقم بزنیم.

وی تصریح کرد: امروزه در جنگی نرم و گسترده تر با دشمنان قرار داریم و باید با مقاومت و مدیریت جهادی همیشه آماده در صحنه باشیم و در این عرصه بیشتر تلاش کنیم.

فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه به فعالیتهای جهادی و اثر بخش بسیج جامع پرشکی در مناطق محروم  استان اشاره کرد و افزود: در حدود 100 نفر از این بسیجیان در قالب اردوهای جهادی و در راستای محرومیت زدایی اقداماتی از جمله ویزیت رایگان اهالی مناطق محروم شهرستانها را انجام داده اند که قابل تقدیر و ستودنی است.

وی به برگزاری طرح جهادی هجرت توسط بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: فعالیت های قابل توجهی در عرصه های بهداشت و درمان، عمران، اقتصادی و فرهنگی در استان صورت گرفته است.

فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه در پایان اظهار داشت: بزرگترین تهدید نظام این است که استکبار دیانت را از سیاست بگیرد و اکثر حکومت های ظالم از این طریق می توانستند بر جوامع مسلط شوند، رسالت ما این است با آگاهی و روحیه انقلابی در مقابله با استکبار با مقاومت، عزت و ایستادگی بتوانیم ولایتمدار باشیم و با این شیوه در همه عرصه ها پیروز خواهیم شد.


ویدیو مرتبط :
دکتر عباسی:علم اقتصاد کدآمایی ایران همان اقتصاد مقاومتی است