سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شارژ تلفن‌همراه با لیزر مادون‌قرمز


محققان صنایع الکترونیک، فناوری شارژ بی‌سیم تلفن‌همراه بر پایه لیزر مادون‌قرمز را به بازار عرضه کردند.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا منطقه خراسان، پس از دو دهه از ورود تلفن‌همراه به زندگی و تاثیر زیاد آن بر اجتماعات بشری، تاکنون پیشرفت جالب توجهی در عرصه تامین انرژی و شارژ تلفن‌های همراه صورت نگرفته است.

شرکت‌های زیادی به دنبال جایگزینی فناوری شارژ مستقیم تلفن‌همراه با فناوری‌های جدیدتر مثل شارژ بی‌سیم با امواج وای‌فای بوده‌اند، هرچند که در فناوری شارژ بی‌سیم موفقیت‌هایی حاصل شده اما در تمامی روش‌ها فاصله لازم برای شارژ تلفن‌همراه از فرستنده امواج محدود است.

در فناوری رایج شارژ بی‌سیم تلفن‌همراه باید تلفن با صفحه شارژر تماس مستقیم داشته باشد یا حداکثر فاصله نباید از چند سانتیمتر فراتر رود که این محدودیت باعث عدم استقبال کاربران تلفن‌همراه شده است.

محققان پس از سال‌ها مطالعه برای پیشبرد فناوری شارژ بی‌سیم، از لیزر مادون‌قرمز بر مبنای دو روش انحصاری استفاده کردند.

فناوری شارژ بی‌سیم به کمک لیزر مادون‌قرمز مانند سایر روش‌های گذشته بر مبنای دستگاه فرستنده و گیرنده یا تلفن‌همراه است، در این روش امواج لیزر با عبور از آینه‌های مختلف درون دستگاه فرستنده تقویت شده و محیط اطراف پرتاب می‌شود.

با نصب فرستنده لیزر مادون‌قرمز روی سقف و مجهز کردن گیرنده یا تلفن‌همراه به سلول‌های فوتو ولتیک می‌توان فوتون‌های نور را شکار و باتری تلفن‌همراه را به صورت بی‌سیم و بدون محدودیت فاصله شارژ کرد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
هر دستگاهی را با نور مادون قرمز شارژ کنید