وقوع 5 فقره آتش‌سوزی در مناطق حفاظت شده گچساران در سال جاری


رئیس اداره محیط زیست شهرستان گچساران گفت: طی سال جاری پنج فقره آتش سوزی در مناطق حفاظت شده این شهرستان رخ داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری د انشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه وبویراحمد، عبدال دیانتی نسب در جمع خبرنگاران افزود: مردم در حفظ محیط زیست با محیط بانان همکاری کنند.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون پنج فقره آتش سوزی در مناطق حفاظت شده "دیل" و "خامین" از توابع گچساران رخ داده است.

رئیس اداره محیط زیست گچساران تصریح کرد: وسعت آتش سوزی‌های سال جاری در مناطق حفاظت شده این شهرستان 100 هکتار بوده است.

دیانتی نسب عنوان کرد: در سال جاری 740 مورد بازدید از مکان‌های دفن زباله شهری و روستایی، جانمایی مکان دفن زباله روستای دیل، جانمایی از 40 طرح صنعتی و نصب 127 پلاکارد زیست محیطی در گچساران با هدف صیانت از این سرمایه‌های خدادادی انجام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود نیروهای محیط بان در مناطق حفاظت شده شهروندان و دوستداران طبیعت هرگونه تخلف را به محیط زیست گزارش دهند.

رئیس اداره محیط زیست گچساران عنوان کرد: متولیان برای تقویت زیرساخت‌های حفاظت محیط زیست با توجه به کمبود نیروی انسانی محیط و زیرساخت‌های پاسگاه محیط بانی و وسعت فعالیت این اداره در این شهرستان چاره‌اندیشی کنند.

دیانتی اضافه کرد: در حال حاضر سه پاسگاه محیط بانی با 9 محیط بان کار حفاظت و صیانت از مناطق حفاظت شده گچساران را به عهده دارند که طبق استانداردها باید حداقل این میزان دو برابر وضعیت موجود شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
وقوع آتش سوزی مهیب در حومه پاریس