ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



اشتباه داوري نه، سرقت بي‌شرمانه / روزي که عدالت شرمگين شد


  X  

تاریخ خبر : چهارشنبه 1394.08.13 - 17:59

اشتباه داوري نه، سرقت بي‌شرمانه/ روزي که عدالت شرمگين شد

آي اسپورت/ دزدها معمولا توسط پليس دستگير مي‌شوند، اما دزدِ امروز با اسکورتِ پليس از ورزشگاه خارج خواهد شد! «اشتباه داوري جزئي از فوتبال است.» اين جمله هنوز و تا هميشه در فوتبال دنيا جواب مي‌دهد و بايد پذيرفت که سر زدن اشتباه از داوران اتفاقي کاملا طبيعي است. اما آنچه در اين فصل از فوتبال ايران اتفاق مي‌افتد از مرزهاي طبيعي بودن عبور کرده است. حالا ديگر آنچه از داوران مي‌بينيم «اشتباه داوري» نيست «افتضاح داوري» است.
تيمي که دروازه‌بان اصلي خودش را به دليل اعتراض به يک ناداوري در بازي قبلي از دست داده، دروازه‌بان دومش را هم به دليل يک ناداوري فاجعه‌بارتر در مهم‌ترين بازي حذفي از دست مي‌دهد تا چيزي در حدود 100دقيقه با دروازه‌بان سوم خودش 10نفره در زمين رقيب بازي کند و بالاخره از جام حذف شود! اين ظلم آشکار، چيزي است که ديگر نام اشتباه را نمي‌توان روي آن گذاشت. اين اتفاقي است که نفسِ يک رقابت ورزشي را که فراهم بودنِ شرايطي برابر براي طرفين يک بازي است زير سوال مي‌برد.
پرسپوليس امروز به فرمان يک تيمِ نااهلِ داوري، 100دقيقه با يک يار کمتر دنبال حريفش دويد. شايد بهتر است نام اين افتضاح و بي‌شرمي را اشتباه داوري نگذاريم. دزدي در روز روشن، شايد عنوان بهتري براي اين اتفاق باشد. با اين تفاوت که دزدها معمولا توسط پليس دستگير مي‌شوند، اما دزدِ امروز با اسکورتِ پليس از ورزشگاه خارج خواهد شد. چه شوخيِ پلشتي!

نظر شما


ویدیو مرتبط :
انتظار عدالت و عدالت درسازمان (مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته) -