سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آنچه در جشنواره ملی شیخ‌بهایی در یازده دوره گذشت


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در نشست خبری صبح امروز با نگاهی به جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی در یازده دوره گذشته، گفت: جشنواره ملی شیخ بهایی به عنوان نخستین جشنواره  حوزه کارآفرینی در کشور از سال 81، فعالیت خود را به ابتکار شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان آغاز کرد به طوری که سه جشنواره اول با عنوان کارآفرینی و در سطح منطقه‌ای برگزرا شد ولی پس از سه دوره جشنواره در حوزه کارآفرینی مبتنی بر فناوری تغییر محتوا داد.

وی افزود: این جشنواره از دوره چهارم به بعد به عنوان یک جشنواره ملی مورد حمایت بنیاد ملی نخبگان قرار گرفتت و تا پایان جشنواره دهم در دو بخش مسابقه‌ای و غیرمسابقه‌ای برگزار شد.

احمدی اضافه کرد: در جشنواره یازدهم المپیاد ایده‌های کسب و کار دانشجویی نیز اضافه شد که در بخش طراحان کسب و کار، ایده‌های نو مبتنی بر فناوری که قابلیت تجاری‌شدن را دارند و در قالب یک نقشه راه  ارائه شدند بررسی می‌شوند.

به گفته معاون وزیر علوم کارگاه‌های آموزشی با  استفاده خبرگان داخل و خارج از کشور برای مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد برگزار می‌شود و بسیاری از برگزیدگان جشنواره یازدهم به عنوان شرکت‌های موفق دانش‌بنیان در عرصه اقتصادی فعال شدند.

* دستاوردهای جشنواره یازدهم شیخ بهایی

احمدی با ارائه آماری از یازدهمین جشنواره فن‌آفرینی شیخ بهایی اظهار داشت: دریافت 100 طرح کسب و کار آزاد، انتخاب سه طرح برگزیده نهایی، دریافت 250 تقاضا برای حضور در بخش فن‌آفرینی و انتخاب 10 طرح در 4 بخش مجزا، دریافت 200 طرح کسب و کار دانشجویی از 27 استان کشور و انتخاب 3 طرح در مرحله نهایی و همچنین رونمایی از قرارداد چند شرکت‌ دانش‌بنیان از فعالیت‌های جنشواره یازدهم شیخ بهایی بوده است.

وی افزود: همچنین 5 نفر از برگزیدگان جشنواره یازدهم شیخ بهایی برای شرکت در رویداد SLUSH در کشور فنلاند معرفی شدند.

احمدی ادامه داد: عقد قرارداد یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با یک شرکت فنلاندی و همچنین مذاکره با شرکت‌های سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و عقد قرارداد یکی از برندگان سال گذشته با یک سرمایه‌گذار ایرانی مقیم آمریکا از دستاوردهای جشنواره یازدهم بوده است.

* دریافت 320 طرح آزاد و 528 طرح  دانشجویی کسب و کار در جشنواره دوازدهم

احمدی با بیان اینکه دوازدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی در روز 23 اردیبهشت ماه در اصفهان برگزار می‌شود و تا شنبه 25  اردیبهشت ماه ادامه داد گفت: در جشنواره دوازدهم فضای گفت‌وگوی سرمایه‌گذاران و متقاضیان سرمایه‌گذاری گسترده‌تر شده و دومین المپیاد طرح کسب و کار دانشجویی نیز برگزار می‌شود.

وی افزود: دریافت 320 طرح کسب و کار در بخش آزاد و 528 طرح در بخش المپیاد دانشجویی از تمام استان‌های کشور و راه‌یابی 19 طرح در هر بخش به مرحله نهایی در جشنواره دوازدهم صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین 398 تقاضای فن‌آفرینی از 22 استان کشور دریافت شد که 22 طرح برای مرحله نهایی در 4 بخش شرکت‌های نوپا، شرکت‌های رشد یافته، شرکت‌های علوم انسانی و تداوم و فن‌آفرینی انتخاب شدند.

به گفته احمدی 110 طرح در بخش فرصت‌های سرمایه‌گذاری از 8 استان دریافت شد که 33 طرح به مرحله نهایی راه یافتند، همچنین کارگاه‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
كسب مقام اول جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی