سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



جراحی زیبایی بینی، پلک، گونه، چانه، گوش و صورت با دکتر سوران ایوبیان


در برخی موراد که به علت مشکلات جراحی می باشد متاسفانه نیاز به استفاده از غضروف و یا بافت های دیگر جهت ترمیم وضعیت جدید می باشد تغییراتی که در سوراخ های بینی و یا در فرو رفتگی های بالای Alar (حلقه بینی) ایجاد می شود حتماً نیاز به استفاده از غضروف های مختلف دارد ولی در بیشتر موارد قابل امکان می باشد اما در این مورد نیز مانند موارد نوع گوشتی باید میزان انتظار از تغییر و مدت زمان نیاز جهت رسیدن به وضعیت ایده آل را با بیمار در میان گذاشت که بیشتر از موارد عادی می باشد.

 ارتباط زیبایی بینی و صورت:

بطور خلاصه صورت در نمای نیمرخ به سه قسمت فوقانی، میانی و تحتانی تقسیم می شوند که تقریبا هم اندازه می باشند.مورد دیگر Projection بینی یا طول بینی از نمای بغل (lat) می باشد که در حقیقت فاصله نوک بینی تا محل اتصال بینی به صورت است که در این موارد جهت زیبایی بینی باید این فاصله با فاصله لب تا محل اتصال نوک بینی به صورت برابر باشد در غیر اینصورت یا نوک بینی طویل و یا فاصله لب تا بینی زیاد به نظر می رسد که در هر دو مورد زیبا به نظر نمی رسد اما توجه شود که بالا بودن نوک بینی هم باید مناسب باشد.

در خانم ها این زاویه بین 110-95 و در آقایان 95-90 باشد در غیر اینصورت باعث می شود یا نوک بینی بسیار بالا و به قول اغلب افراد خوکی به نظر برسد و یا اگر به اندازه مناسب بالا نباشد نوک بینی به شکل منقار طوطی می شود.  در مواردیکه بینی پهن می باشد یا به قولی نیاز به عمل پره ای بینی می باشد باید توجه کرد طول هر چشم و فاصله بین دو چشم و پهنای قاعده بینی باید برابر باشد بنابر این باریک کردن این فاصله بیشتر از مورد نیاز و یا عدم کوچک کردن باعث شکل نامناسب می شود.

 آشنایی مختصر با اصول کلی تکنیک های جراحی زیبایی بینی:

1) روش باز: در این روش با برش افقی اولیه در قسمت پایین ستون بینی و ادامه آن در لبه های سوراخ بینی، پوست بینی را بترتیب از روی ستون به بالا بلند کرده و در ادامه از روی نوک بینی و سپس از پشت بینی به بالا تا ریشه بینی به بلند کردن ادامه داده می شود تا بدین ترتییب همه اسکلت بینی زیر دید مستقیم در آمده و در دسترس جراح قرارگیرد و روی آن کارانجام دهد و پس ازانجام کار مجددآ پوست را روی اسکلت جدیدخوابانده و محل برش ها را میدوزند. محل اولیه برش در روی ستون بینی ماندگار است و لذا بینی هایی که با این روش عمل می شوند را با اسکار محل اولیه برش در روی ستون بینی می توان شناسایی کرد.

2) روش بسته: در این روش همانطور که در تصویر مشاهده می شود از زیر لبه عقبی غضروف هلالی که در حد 2یا 3 میلی متر روی لبه غضروف دیواره ها سوار است برشی ایجاد و با ادامه آن از زیر پوست و چسبیده به سطح غضروف و استخوان دیواره ها به سمت بالا رفته و پوست را از روی غضروف و استخوان دیواره ها و پشت بینی بلند کرده و بدن طریق به کل اسکلت پشت و دیواره ها دسترسی پیدا می کنیم (دسترسی به بینی استخوانی) حال در زیر ادامه مراحل عمل بطور خلاصه با کمک تصاویر آورده شده.

دوران بعد از عمل:

این دوران از نظر بدست آوردن نتیجه دارای اهمیت بسیار است و بیمار باید از اهمیت آن آگاه باشد و دستورات مربوطه را کاملا اجرا نماید. روی هم رفته برنامه های کاری مربوط به این دوران شامل دو بخش است:

1- چگونگی مراجعات بیمار

2- دستورات مراقبتی لازم جهت پیشگیری عوارض

چگونگی برنامه مراجعات بیمار بسته به نظر جراح است و ممکن است در نزد جراحان مختلف متفاوت باشد. برنامه مراجعات در نزد نگارنده به صورت زیر است:

الف) روز بعد از عمل:

جهت بازدید وباز کردن بانداژ وبرخی از بخیه ها.

ب) 48 ساعت بعد از عمل:

جهت بازدید و برداشتن تامپون ها.

پ) مراجعه بعد از یک هفته:

جهت بازدید نهایی و باز کردن کل پانسمان وتحویل بینی به بیمار که تا زمان لازم از آن بر طبق دستورات مراقبت کند. در پایان این جلسه طرز چسب زنی به بیمار آموزش داده می شود.


ویدیو مرتبط :
جراحی زیبایی و پلاستیک صورت ، بینی و چانه